PwS ja collectionit

Tekniset asiat kuten asetukset, asennusongelmat jne.
Post Reply
kukka
Posts: 8
Joined: 18 May 2014, 17:55

PwS ja collectionit

Post by kukka »

Mitäköhän olen ymmärtänyt väärin, kun en saa PwS:ää käynnistämään Armaa haluamallani modisetillä. Esim. jos olen asentanut AFIn repon ja sen mukana tulevat modit, sekä lisäksi tehnyt oman collectionin modeista jotka toimivat myös yksinpelissä, niin Arma kuitenkin lataa kaikki asennetut modit.

Olen joutunut aina käsipelillä yksitellen uninstalloimaan yksinpelissä tarpeettomat/haitalliset modit PwS:ssä ennen käynnistystä. Tämä ei kai ole se miten tuon pitäisi toimia? Tai jos on, niin kovin on hankalaa...
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: PwS ja collectionit

Post by Bummeri »

Muutama asia. Käynnistätkö PWSn adminina ?

Oletko kloonannut uuden collectionin Afin collectionista, vai teitkö sen manuaalisesti?

Oletko varma että tuplaklikaat oikean collectionin päälle?
Image
Sinisellä ympäröity ei ole PWSn mielestä valittu, vaan Paksunnettu tummempi tekstinen collection on valittu käyttöön. Collectionia voit vaihtaa tuplaklikkaamalla.
Ja se myös lähtee käyntiin jos nyt painat että join.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
kukka
Posts: 8
Joined: 18 May 2014, 17:55

Re: PwS ja collectionit

Post by kukka »

En ole kloonannut. Tein uuden collectionin ja kopioin sinne modit. Kloonatusta kokoelmasta ei kait pääse poistamaan juuri mitään, kun modit lukittu?

Win 7:ssa on omalla tunnuksella admin-oikeudet, joilloin käsittääkseni ei tarvitse erikseen klikata oikealla "run as administrator". UACinkin vissiin olen disabloinut windowsista.

Epäilen kuitenkin että mulla on ollut väärä collection valittuna. Todennäköisesti olevan vaan tuijottanut tuota sinistä palkkia. En ole tajunnut ollenkana tota boldattua tekstiä, että sillä olisi joku syvempi tarkoitus... Kokeilen kotona heti uudestaan tuota tuplaklikkausta. Kiitos neuvosta!
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: PwS ja collectionit

Post by Aspirant »

kukka wrote: Win 7:ssa on omalla tunnuksella admin-oikeudet, joilloin käsittääkseni ei tarvitse erikseen klikata oikealla "run as administrator". UACinkin vissiin olen disabloinut windowsista.
Ei valitettavasti riitä, suosittelen että käynnistät teamspeakin + pws: aina shift + oikea hiiri -> run as administrator (jos ei tule valmiiksi promptia run as adminstator kun painaa hiiren oikeaa)
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: PwS ja collectionit

Post by Keneraali »

Ja jotta ei tarvitse joka kerta painaa hiiren oikeaa, niin hiiren oikee --> properties--> compatibility--> täppä "run as administrator". Tämän jälkeen kyseinen exe käynnistyy aina adminina.

Windows on kyllä hieno, vaikka oot admin niin ei käynnistä silti sillä...
kukka
Posts: 8
Joined: 18 May 2014, 17:55

Re: PwS ja collectionit

Post by kukka »

Olen jotenkin kuvitellut että User Access Controllin (jotain muuta suomenkielisessä wintoosassa) disabloimisen jälkeen ei näitä ongelmia olisi, mutta en oikeasti tiedä. Joka tapauksessa, oli ihan käyttäjässä vika. Hyvin toimii kun tuplaklikkaa ensin kokoelman aktiiviseksi. Kiitos vaan avusta.

Maceissä on sentään asia hoidettu niin, että käyttis kysyy admin salasanaa, kun siihen on tarvetta. Kieltämättä on ärsyttävää, kun salasanaa kysytään joka välissä, mutta parempi sekin kuin tämä Windowsin logiikka, että asiat vaan lakkaa toimimasta ja käyttäjälle ei kerrota mitään.
User avatar
ilee
Posts: 268
Joined: 31 Aug 2013, 19:20

Re: PwS ja collectionit

Post by ilee »

UAC:n disabloiminen tarkoittaa että käynnistät kaiken aina adminina. Jos on admin käyttäjä mutta UAC on päällä joutuu vielä erikseen käynnistämään adminina.
Image Image
Makela
Posts: 899
Joined: 29 Sep 2013, 11:37

Re: PwS ja collectionit

Post by Makela »

Taisi tuohon PwS:iin tulla päivitys, joka itselläni ainakin rikkoi sen. Nyt se ei enään suostu laukaisemaan armaa modien kanssa, sekä steamin on pakko olla päällä (toisin kun ennen). Mistä istuu, kun oli juuri iso tehtävän tekeminen kesken!!
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Tikka
Posts: 992
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: PwS ja collectionit

Post by Tikka »

urkkifdf wrote:Taisi tuohon PwS:iin tulla päivitys, joka itselläni ainakin rikkoi sen. Nyt se ei enään suostu laukaisemaan armaa modien kanssa, sekä steamin on pakko olla päällä (toisin kun ennen). Mistä istuu, kun oli juuri iso tehtävän tekeminen kesken!!
Uudessa pws versiossa on joku bugi modien kanssa, pitäisi olla korjattu uudessa betassa.

Arman 1.63 päivitys vaatii steamin.
Post Reply