Ilmatuen tehokkuuden parantaminen

User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Ilmatuen tehokkuuden parantaminen

Post by Castor »

Noperaattori wrote:...
Ei koska meillä riitä sitten porukkaa täyttää noita assetteja tai sitten siellä tulee vielä suurempia mokia joka ei pelejä kehitä.
Jos joku jolla ei ole mitään hajua tai mitä tehdä kopun puikoissa niin menkää miehelle sanomaan että välttää roolia kunnes perusteet tietää.

Vertaispainostuksella saa sitä laatua lisää kopujen lentoon, tämä ei tarkoita sitä että mies hakataa maan rakoon kun tuli pikku virhe. Tärkeissä asseteissa olisi aina hyvä antaa palautetta; Rehellisesti ja suoraan.

ns. Xtreme tapauksissa sitten kannattaa kääntyä kehareiden puoleen.
niemih
Posts: 160
Joined: 03 Mar 2015, 07:56

Re: Ilmatuen tehokkuuden parantaminen

Post by niemih »

Oon samaa mieltä Castorin kanssa. Vaikka itse olenkin sen verran simulaattorinörtti, että tykkään opetella lentämään advancedilla (jotenkin tuntuu huijaukselta jos voi kiertää roottorin maata kohti ja syöksyä alaspäin 180 astetta toiseen suuntaan ja laskeutua siitä näppärästi :D), niin advancedilla lentäminen on kuitenkin sen verran vaikeampaa, että pitäisi olla melkein designoituja pilotteja eri koputyypeille ja sitten harjoitellaan vain niillä koptereilla.

Advanced tuli myös itsellä kuvioihin vasta kun sain varusteet kuntoon (HOTAS, pedaalit, trackIR). Sitten vasta siinä touhussa alkoi olemaan jotain järkeä. Samoin, aluksi tuli crashailtyä pari kertaa, kun en ollut tottunut lentomalliin. En esim. nykyään lennä littlebirdeillä enää, koska ne ovat advancedilla niin kiikkeriä, että ei siinä pysty toimimaan tehokkana assettina. Koko homma menee vaan niin hankalaksi, että joko ei saada pilotteja, tai sitten tulee lisää onnettomuuksia ja vahinkoja. Jos pilotin kaikki keskittyminen menee kopterin pitämiseen ilmassa, niin ei siinä pysty kommunikoimaan ja suorittamaan tehtävää.

Vaikka se ei perus-viikkopeleihin sovi, niin olisiko mahdollista harkita, että advanced flight model otettaisi joskus käyttöön, esim. coop-eventeissä, A-medicalin tapaan? Sitten ne pelaajat, jotka laittavat aikaa ja vaivaa lentotaitojen kehittämiseen saisivat siitä edes joskus siitä jotain irti peleissä?
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Ilmatuen tehokkuuden parantaminen

Post by JoneKone »

niemih wrote: Vaikka se ei perus-viikkopeleihin sovi, niin olisiko mahdollista harkita, että advanced flight model otettaisi joskus käyttöön, esim. coop-eventeissä, A-medicalin tapaan? Sitten ne pelaajat, jotka laittavat aikaa ja vaivaa lentotaitojen kehittämiseen saisivat siitä edes joskus siitä jotain irti peleissä?
Onhan noita rosteripaikkoja ollu aika monessa eventissä, pitää vain olla nopea ilmoittautumisen suhteen? Advanced on käsittääkseni on edelleen client asetus, eli loppukädessä pelaajasta kiinni mitä käyttää?

Siis ongelmahan on edelleen tässä meidän avoimessa yhteisössä kun slotit vaihtuvat koko ajan niin kaikki assetit pitää olla jotenkin helposti käytettävissä, jotta siihen slottaavalla on edes jokin mahdollisuus käyttää sitä. Vähän sama kuin junnu-fudiksiessa "kaikki pelaa"-ajatus... :) MilSim yhteisöt joissa on tiukat roolitukset niin niissä voi realisiminuppi vääntää täysille ja yli... jolloin jokaiselle assettiluokalle löytyy sitten omat asiantuntijansa.

Oma ehdotus oli aikoinaan, että kopteripuikkoihin olisi jonkinlainen ajokortti, jota sitten merkataan nikin tms. viereen suoritetuksi (esim *). Jolloin voidaan tietää, että heppu ainakin teoriassa pitäisi edes perusteet tietää ja osata ja jota ilman ei ole assettiin asiaa. Ajokortti voisi olla buutkämpissä suoritettava tehtävärata joka joku ilmakehareista tulee valvomaan esim. uusien koulutuksien yhteydessä. Tätä torpattiin epätasaarvoisena juttuna (ymmärrän perustelut, mutta vähentäisi myös ilmasekoilusta tulevaa nurinaa).

Teoriassa niin, nyt kun myös klaanit saavat slotata asseteihin, niin mikäänhän ei estä, että perustaa KoPu porukan joka ainoa tavoite on aina slotata pilottipaikat. Voi toki olla, että muu yhteisö voi olla hieman eri mieltä asiasta. :)

Nostaisin vielä lopuksi sellainen juttu esille, että paljon on myös kiinni tehtäväntekijöistä. Jos vain joka kolmannessa tehtävässä on 1-2 ilmaassettia, niin piloteista on jatkuvaa ylitarjontaa. Toisaalta, on myös äärimmäisen vaikeata tehdä tehtävä jossa 4+ hekolle olisi AFI:n kokoluokan tehtävissä mitään järkevää tekemistä läpi koko tehtävän niin että jokin pelattava balanssi myös pysyisi yllä. Loppukädessä, lentohärveleitä pääsee lentämään enemmän ja tehokkaammin niihin keskittyvässä pienemmässä yhteisössä. Perustetaanko? :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Ilmatuen tehokkuuden parantaminen

Post by JoneKone »

... jatkan vielä tätä mun wall of text -postausta. :)

Omia ehdotuksia lentohärveleiden käytön tason nostoon AFI:ssa:

- ym. "ajokortti". Lentoassetit nyt vaan on sellaisia force multipliereitä joilla helposti joko parannetaan tai pilataan monen pelaajan pelikokemusta. Toisin vaatii resursseja... mutta oikealla porukalla toteutettavissa.
- AA-assetteja reippaasti tehtäviin. Mikään ei estä, että niitä igloja ja sergeirekkoja on enemmän joukkueella käytössä kuin IRL. Tällöin pilotinkin pitää hieman miettiä miten lentelee.
- Pilottien oma briiffi/johto/osapuoli tehtäviin. Eli lentohärveleillä myös vaikka sivutehtävät kuin vain Kuljetus/TVT mättö. Radiot saa kuitenkin sit samalle osapuolelle tarvittaessa?
- Piloteille mahdollisuus vaihtaa roolia esim. alun kuljetustehtävän jälkeen. Eli insertioon tarvitaan 4 hekoa, mutta lopputehtävää varten vain yhtä tiedusteluhekoa. Kuljetuksen jälkeen RTB ja hummerilla vahvistuksena JV-joukkueeseen, tai vaihto toiseen ilmaassettiin. (onko kuitenkaan mielekästä? itelle sopisi)

Ymmärrän, että jokaisessa kohdassa on Arma/peli-teknilliset sekä balanssi/pelattavuus haasteita. Osa vaatisi myös, että opitaan pelaamaan uudella tavalla. Esim. Tankki TVT.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Ilmatuen tehokkuuden parantaminen

Post by Castor »

JoneKone wrote:...
- Kääntäisin ehkä itse ton "ajokortti"-idean päälaelleen eli kaikilla on kortti mutta se otetaan herkemmin kuivumaan.
- Tää pilottien oma osapuoli idea on mielenkiintoinen, Kokeilemisen arvoinen!
- Tätä olen itse pyrkiny toteuttaan, esim. Apupilotit lentää väen alueelle jonka jälkeen hyppäävät Hyökkäyskopuun ampujaksi jne. Ymmärtääkseni muillakin on ollut, hirveesti "Air assault" tehtäviä ei ole ollut. Tässä taas tulee se että ihmiset jotka ei tahdo yhtään lentää menee sinne kopuihin apupiloteiksi tai ampujiksi.
Post Reply