niemih wrote:
Vaikka se ei perus-viikkopeleihin sovi, niin olisiko mahdollista harkita, että advanced flight model otettaisi joskus käyttöön, esim. coop-eventeissä, A-medicalin tapaan? Sitten ne pelaajat, jotka laittavat aikaa ja vaivaa lentotaitojen kehittämiseen saisivat siitä edes joskus siitä jotain irti peleissä?
Onhan noita rosteripaikkoja ollu aika monessa eventissä, pitää vain olla nopea ilmoittautumisen suhteen? Advanced on käsittääkseni on edelleen client asetus, eli loppukädessä pelaajasta kiinni mitä käyttää?
Siis ongelmahan on edelleen tässä meidän avoimessa yhteisössä kun slotit vaihtuvat koko ajan niin kaikki assetit pitää olla jotenkin helposti käytettävissä, jotta siihen slottaavalla on edes jokin mahdollisuus käyttää sitä. Vähän sama kuin junnu-fudiksiessa "kaikki pelaa"-ajatus...
MilSim yhteisöt joissa on tiukat roolitukset niin niissä voi realisiminuppi vääntää täysille ja yli... jolloin jokaiselle assettiluokalle löytyy sitten omat asiantuntijansa.
Oma ehdotus oli aikoinaan, että kopteripuikkoihin olisi jonkinlainen ajokortti, jota sitten merkataan nikin tms. viereen suoritetuksi (esim *). Jolloin voidaan tietää, että heppu ainakin teoriassa pitäisi edes perusteet tietää ja osata ja jota ilman ei ole assettiin asiaa. Ajokortti voisi olla buutkämpissä suoritettava tehtävärata joka joku ilmakehareista tulee valvomaan esim. uusien koulutuksien yhteydessä. Tätä torpattiin epätasaarvoisena juttuna (ymmärrän perustelut, mutta vähentäisi myös ilmasekoilusta tulevaa nurinaa).
Teoriassa niin, nyt kun myös klaanit saavat slotata asseteihin, niin mikäänhän ei estä, että perustaa KoPu porukan joka ainoa tavoite on aina slotata pilottipaikat. Voi toki olla, että muu yhteisö voi olla hieman eri mieltä asiasta.
Nostaisin vielä lopuksi sellainen juttu esille, että paljon on myös kiinni tehtäväntekijöistä. Jos vain joka kolmannessa tehtävässä on 1-2 ilmaassettia, niin piloteista on jatkuvaa ylitarjontaa. Toisaalta, on myös äärimmäisen vaikeata tehdä tehtävä jossa 4+ hekolle olisi AFI:n kokoluokan tehtävissä mitään järkevää tekemistä läpi koko tehtävän niin että jokin pelattava balanssi myös pysyisi yllä. Loppukädessä, lentohärveleitä pääsee lentämään enemmän ja tehokkaammin niihin keskittyvässä pienemmässä yhteisössä. Perustetaanko?