Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
COOP:en vähyydestä ja hieman laaduttomuudesta johtuen haluaisin alkaa järjestämään kaikille halukkaille laadukasta COOP pelaamista.
Pelit tulevat eroamaan normaaleista peleistä sekä epävirallisista huomattavasti, tavoitteena edelleen pelaaminen, mutta käyttäen enemmän aikaa ja yhteispelaamista tehtävien suorittamiseen. Tarkoituksena ei ole kilpailla muiden pelikertojen kanssa vaan luoda lisäpelaamista masokisteille ja vähän nojata enemmän milsim -tyyliseen pelaamiseen. Eikä peliajat ole ristiriidassa yhteisön muiden peliaikojen tai tapahtumien kanssa, vaan ajoitetaan toiminta väleihin.
Peleissä ei kuitenkaan tule olemaan hierarkiaa tai muuta virtuaalista sotilasorganisaatiota.
Pelien tavoitteina olisi tarjota laadukasta tiimipelaamista, kiinnostuneessa ja, kärjistäen, kurinalaisemmassa porukassa. Pyrkien parantamaan toimintaa pelaamisen ohessa, mm. tapojen yhteinäistämisellä, hyvillä Debriiffeillä kunnon palauttein, vertaistuella tehtävien aikana ja jälkeen, jne. Haluaisin tuoda mukaan myös, hölmösti sanottuna, syventävää koulutusta. Esimerkiksi yhteistoiminta ajoneuvojen, helikoptereiden kanssa, laskuvarjohyppääminen, epäsuora, jne. Yhdessä sovittaisiin mielenkiintoinen aihe, jota voisi yhdessä alkaa käymään läpi ja pelaisi käyttäen haluttua metodia. Kuitenkin edelleen kehittäen toimintaa, miksi jokin asia ei toiminut, uusi yritys vai uusi keino.
Toimintaa on kaikki tervetulleita, mutta häiritsevää toimintaa ei tulla suvaitsemaan millään tavalla. 1 perseily varoituksen periaattella mennään. Hauskanpidolle, paskanpuhumiselle ja myös yleiselle häröilyllekin on aikansa ja paikkansa, mutta rajat tulee olemaan hyvinkin selkeät.
Asian toin esille ensimmäisen kerran kevään aikana ja olen muutamilta kysellyt mielipiteitä erinäisistä asioista. Yksi palaute oli että kiinnostaa kun joku järjestää, joten tässähän tätä. Puheiden perusteella taitaa olla 4-6 kiinnostunutta. Aihe karsii varmasti paljon porukkaa, enkä usko että koskaan päästäisiin yli 20 pelaajan ja itse olen minimimäärän suunnitellut 5-6 taistelijaan.
Mitä sitten pelattaisiin? Tällä hetkellä olen yrittänyt kartoittaa BMR Insurgency -tehtävästä ongelmakohtia, vikoja, puutteita, jne. Tätä voitaisiin ehdottomasti käyttää yhtenä ns. vakio tehtävänä, varsinkin toiminnan alussa. Jatkossa mikäli porukkaan eksyisi osaavaa porukkaa, voisi tätä varten suunnitella omiakin cooppi tehtäviä.
Mutta ennenkuin mitään voidaan aloittaa tarvitaan pelaajia, KIINNOSTUNEITA pelaajia. Ja tietenkin tehtäv(i)ä. Tylsyyttään savuja heittäville tämä ei varmaankaan sovi.
Onko kiinnostusta?
- Jos on, niin ideoita, kommentteja, kysymyksiä, mielipiteitä. Esim. Kuinka usein? Kerran viikossa vai extemporee?
Ps. pahoittelen "hieman" epämääräistä ja poukkoilevaa tekstiä, myöhäinen ajankohta ja kaikki selitykset mitä keksiikään. Keskustelen aiheesta mielelläni myös TS:n puolella.
-Keneraali
Pelit tulevat eroamaan normaaleista peleistä sekä epävirallisista huomattavasti, tavoitteena edelleen pelaaminen, mutta käyttäen enemmän aikaa ja yhteispelaamista tehtävien suorittamiseen. Tarkoituksena ei ole kilpailla muiden pelikertojen kanssa vaan luoda lisäpelaamista masokisteille ja vähän nojata enemmän milsim -tyyliseen pelaamiseen. Eikä peliajat ole ristiriidassa yhteisön muiden peliaikojen tai tapahtumien kanssa, vaan ajoitetaan toiminta väleihin.
Peleissä ei kuitenkaan tule olemaan hierarkiaa tai muuta virtuaalista sotilasorganisaatiota.
Pelien tavoitteina olisi tarjota laadukasta tiimipelaamista, kiinnostuneessa ja, kärjistäen, kurinalaisemmassa porukassa. Pyrkien parantamaan toimintaa pelaamisen ohessa, mm. tapojen yhteinäistämisellä, hyvillä Debriiffeillä kunnon palauttein, vertaistuella tehtävien aikana ja jälkeen, jne. Haluaisin tuoda mukaan myös, hölmösti sanottuna, syventävää koulutusta. Esimerkiksi yhteistoiminta ajoneuvojen, helikoptereiden kanssa, laskuvarjohyppääminen, epäsuora, jne. Yhdessä sovittaisiin mielenkiintoinen aihe, jota voisi yhdessä alkaa käymään läpi ja pelaisi käyttäen haluttua metodia. Kuitenkin edelleen kehittäen toimintaa, miksi jokin asia ei toiminut, uusi yritys vai uusi keino.
Toimintaa on kaikki tervetulleita, mutta häiritsevää toimintaa ei tulla suvaitsemaan millään tavalla. 1 perseily varoituksen periaattella mennään. Hauskanpidolle, paskanpuhumiselle ja myös yleiselle häröilyllekin on aikansa ja paikkansa, mutta rajat tulee olemaan hyvinkin selkeät.
Asian toin esille ensimmäisen kerran kevään aikana ja olen muutamilta kysellyt mielipiteitä erinäisistä asioista. Yksi palaute oli että kiinnostaa kun joku järjestää, joten tässähän tätä. Puheiden perusteella taitaa olla 4-6 kiinnostunutta. Aihe karsii varmasti paljon porukkaa, enkä usko että koskaan päästäisiin yli 20 pelaajan ja itse olen minimimäärän suunnitellut 5-6 taistelijaan.
Mitä sitten pelattaisiin? Tällä hetkellä olen yrittänyt kartoittaa BMR Insurgency -tehtävästä ongelmakohtia, vikoja, puutteita, jne. Tätä voitaisiin ehdottomasti käyttää yhtenä ns. vakio tehtävänä, varsinkin toiminnan alussa. Jatkossa mikäli porukkaan eksyisi osaavaa porukkaa, voisi tätä varten suunnitella omiakin cooppi tehtäviä.
Mutta ennenkuin mitään voidaan aloittaa tarvitaan pelaajia, KIINNOSTUNEITA pelaajia. Ja tietenkin tehtäv(i)ä. Tylsyyttään savuja heittäville tämä ei varmaankaan sovi.
Onko kiinnostusta?
- Jos on, niin ideoita, kommentteja, kysymyksiä, mielipiteitä. Esim. Kuinka usein? Kerran viikossa vai extemporee?
Ps. pahoittelen "hieman" epämääräistä ja poukkoilevaa tekstiä, myöhäinen ajankohta ja kaikki selitykset mitä keksiikään. Keskustelen aiheesta mielelläni myös TS:n puolella.
-Keneraali
- =FU= J0ntt1_F1N
- Posts: 293
- Joined: 27 Jul 2013, 18:43
Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
Tajuan mitä haet Kentsu ja kyllä itseäni ainakin kiinnostaa myös hieman pidemmälle viety pelaaminen, missä pelatun ajan määrä korvataan, sillä laadulla, että tehtävä pelataan hyvin ja siinä ehkä opitaan paremmin jokin asia, kuin "nopeatempoisemmissa" viikkopeleissä/tapahtumissa.
Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
9idea on itsessään ihan hiton hyvä. Ongelmaksi syntyy vain:
- Mediaani afilainen, jolle 5min ilman varmaa lupausta taistelusta, on jo "liian hidasstempoista".
- Pelattavat tehtävät. Servulle pumpataan tällä hetkellä +60 pelaajan TvT mättöä kovaa tahtia. Ne harvat coopit, jotka sinne pääsevät, eivät ole juurikaan sellaisia "pelaa tämä rauhassa" -tehtäviä.
- Mediaani afilainen, jolle 5min ilman varmaa lupausta taistelusta, on jo "liian hidasstempoista".
- Pelattavat tehtävät. Servulle pumpataan tällä hetkellä +60 pelaajan TvT mättöä kovaa tahtia. Ne harvat coopit, jotka sinne pääsevät, eivät ole juurikaan sellaisia "pelaa tämä rauhassa" -tehtäviä.
Tiedän, siinä viestissä on kirjoitusvirheitä! Mitäs sitten!?
Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
-Kuulostaa hyvältä, ymmärrän että tässä haetaan sitoutumista, mutta jos vain porukalle sopii niin voisin tulla mukaan kokeilemaan miltä homma tuntuu.Keneraali wrote:COOP:en vähyydestä ja hieman laaduttomuudesta johtuen haluaisin alkaa järjestämään kaikille halukkaille laadukasta COOP pelaamista.
Pelit tulevat eroamaan normaaleista peleistä sekä epävirallisista huomattavasti, tavoitteena edelleen pelaaminen, mutta käyttäen enemmän aikaa ja yhteispelaamista tehtävien suorittamiseen. Tarkoituksena ei ole kilpailla muiden pelikertojen kanssa vaan luoda lisäpelaamista masokisteille ja vähän nojata enemmän milsim -tyyliseen pelaamiseen.
....
- Jos on, niin ideoita, kommentteja, kysymyksiä, mielipiteitä. Esim. Kuinka usein? Kerran viikossa vai extemporee?
-Keneraali
Kyselit ideoita ja mielipiteitä, tässä muutama:
- Osaava ja samaa ideologiaa tunnustava Zeus ohjaamaan tehtävien vihollisia? Tällöin scriptejä tarvii vähemmän ja osaava Zeus (tai kaksi?) pystyy rakentamaan tapahtumia taistelukentälle mihin AI ei koskaan pystyisi. Mahdollistaa samalla interaktiot, epäsuorat ja ilmaiskut, "AWAC:sit", "siviilit", yms. Tehtävien rungot pitää toki rakentaa valmiiksi.
- Kokemuksesta sanoisin, että realisimia hakiessa kannattaa olla varovainen, ettei tee hommasta kuitenkaan niin jäykkä, että vain johtoporras nauttii tehtävästä (tosin tää pätee kyllä tehtävään kuin tehtävään).
- Varmaan alkuun yrittää sopia joku päivä milloin ensimmäinen "eventti" pidetään, sitten siitä eteenpäin jollain säännöllisellä aikataululla, että porukka tietää raivata tilaa kalenterista. Muuten käy helposti niin että joku ja joskus eivät koskaan kohtaa.
- Voin tarvittaessa tulla kakkoszeukseksi, hidastempoisempi pelityyli sopisi opettelluun samalla.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
Itse asiassa niitä löytyy tuolta servulta kunhan vain vähän aikaa jaksaa etsiä. Reizka tehnyt ainakin kolme, anssi muutamat, ja testailua varten tuli tehtyä niitä "pitempiä lyhyempiä" CO80:jä 4 kpl myös.urkkifdf wrote: - Pelattavat tehtävät. Servulle pumpataan tällä hetkellä +60 pelaajan TvT mättöä kovaa tahtia. Ne harvat coopit, jotka sinne pääsevät, eivät ole juurikaan sellaisia "pelaa tämä rauhassa" -tehtäviä.
Etsi AWATS:ista jos löytyy, ja pyydetään tehtäväntekijöitä päivittämään ACE3-yhteensopiviksi.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
Joo ne mun isot coopit on vielä tehty niin että viholliset spawnataan tarpeen tullen ja ruumiit poistetaan, että mitään lagituksia ei pitäisi tulla kuin tvt mielisten päänupissa.
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
- Arma Finland
Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
Mukana
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
Mutta niissä tehtävissä on se ongelma että se AI käyttäytyy kuin idiootti ja sitä vihollista spawnautuu typeriin paikkoihin. Tulee sellainen olo kuin olisi juoksemassa intissä läpi kovapanos ammuntaa jossa ukkoja nousee maaleiksi aina edetessä. En näe mitään järkeä toteuttaa COOP tehtäviä tuolla lailla. Ainoastaan HALia käyttäen tai sitten ZEUS +2km spawninesto-rinkulalla pelaajien ympärillä.madreizka wrote:Joo ne mun isot coopit on vielä tehty niin että viholliset spawnataan tarpeen tullen ja ruumiit poistetaan, että mitään lagituksia ei pitäisi tulla kuin tvt mielisten päänupissa.
Ongelma miksi Ihmiset eivät välitä coopeista on kaksiosainen. Niitä ei pelata tarpeeksi vakavasti ja toisekseen vastustajana toimiva AI on harvoin mielekäs vastustaja.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
Ihan hyvältä kuulostaa, eiköhän AFI:n vakiopelaajat pelaa näitäkin aivan mielellään.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)
ruoste wrote:Ihan hyvältä kuulostaa, eiköhän AFI:n vakiopelaajat pelaa näitäkin aivan mielellään.
I'm in! Mä tykkään kun asiat tehdään kunnolla ja rauhassa. Se tosiaan monesti puuttuu ja jää toissijaiseksi normi viikkopeleissä.
Tehtäviäkin voin raapustaa sitten kun ACE3 on inplentoitu käyttöön.
"In any moment of decision, the best thing you can do is the right thing,
the next best thing is the wrong thing, and the worst thing you can do is nothing."
-Theodore Roosevelt
the next best thing is the wrong thing, and the worst thing you can do is nothing."
-Theodore Roosevelt