Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Keneraali »

Jotain pientä vähän myöhässä...

Ensimmäinen tapahtuma saavutti odotukset, erittäin positiivisena asiana kaikki mukana olleet olivat hyvällä asenteella mukana. En itse huomannut minkäänlaista poikkeamaa, ilmeisesti paikalle ilmestyi asiasta kiinnostuneita pääasiassa.

Tehtäviä pelattiin kaksi (2) kolmen sijaan, johtuen pelaajamäärästä, päivästä ja kellonajasta. Eiköhän se viimeinenkin saada vielä vedettyä.
Teknisiä ongelmia ei ollut.

Jälkipeleissä pidettiin epävirallista kehityskeskustelua minkälaisia asioita toivotaan näkevän tulevaisuudessa. Aikaisemmissa kommenteissa mainittu pääpointteja.


Mitäs seuraavaksi?
Dynaaminen tehtävä yleistä pelaamista varten, näillä näkymin MCC tehtävä versio.
- Ensimmäiseen versioon vain tarvittavat muutokset, jotta hyväksytään servulle ja päästään kokeilemaan toimivuutta jne. Vanilla vehkeet.
- Toisessa vaiheessa voisi muokata enemmän käytettäviä resursseja, joukot, varusteet, ajoneuvot, A-med, jne...
- Ja siitä sitten tarvittaessa muutoksia.
"MiniTapahtuma" luontoisesti 1-2 kertaa kuukaudessa pidempää tehtävää ilman respaa. Kertojen määrä riippuu tehtävien saatavuudesta.


Isoin hidaste tällä hetkellä tehtävä puoli, mutta eiköhän tästä eteenpäin päästä.
Keskusteluissa heräsi ilmoille tehtävien merkitseminen, jotta voidaan tunnistaa "meidän" tehtävät. Tietenkin ne on kaikille yhtälailla pelattavissa, mutta esim. CO22 Operation Cobra_MM, tai jtn. Näissä voisi sitten olla erityisesti toivottuja varusteita, kokoonpanoja, ajoneuvoja tai muuten normaali tehtävistä poikkeavia, esim. pitkä tiedustelutehtävä, tai muita vaatimuksia.


A-MED

Tätä on erityisesti toivottu ja olen itsekin sitä mieltä että tämä otetaan käyttöön. Moduuli(t) pitää kuitenkin sisällään paljon muuttujia, joilla saadaan koko hoitoa melkoisen moniin suuntiin.
Toivoisinkin että joku ahkera, joka jo on ajatellut tekevänsä tehtäviä näihin karkeloihin, aloittaisi A-Med harjoitus/kokeilu tehtävällä. Olisi mahdollisuus ensin kokeilla ja kerätä ymmärrystä miten asiat toimii ja onko tarpeellisia. Muutamien muutoksien jälkeen saamme varmasti meidän peleihin parhaan ratkaisun aikaiseksi, josta voidaan tehdä virallinen "linjaus" kaikkiin tehtäviin.
Tämän itse toivon ennenkuin aletaan A-mediä tehtäviin kylvää.



"Muutama lause" taas vähän venyi.....noh.
Miccosx
Posts: 86
Joined: 10 Feb 2015, 10:19

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Miccosx »

Viime perjantain peleistä ajatuksia.. En halua kritisoida ketään johtajaa tai vastuullista, nämä ovat siis vain omia ajatuksia..

MM teemana varmasti hakee muotoaan, tyyliään ja tapojaan pidemmän aikaan ja nyt ainakin on päästy jo alkuun. Hyvä niin.

Pidin siitä, että alkubriifin aikana kaikki halukkaat saivat tulla kuuntelemaan JJ briifin. Tehtävät olivat "yksinkertaisia" ja sitäkautta myös suunnitelmat olivat aika simppeleitä. Ryhmälle ei paljon tullut briiffattavaa, mutta selkeän kuvan halutusta toiminnasta silti sai.

Tehtävien alkuosuudet olivat ns. hidastempoisia ja vähän kyttäämistä, kuten toki tapahtuman luonteeseen kuuluukin, mutta jotenkin jäi semmonen fiilis että kun päästiin tiettyyn pisteeseen tehtävässä, niin tuli vaan semmonen "juoskaa ja hyökätkää tilanne päälle". En tiedä, oliko ajatus toimia näin, mutta tältä se vähän tuntui. Toki kun yksikkö on tulikontaktissa, tulee tilanteita joissa on pakko toimia äkkiä ja helposti myös toiminta hajoaa / sekoaa. Oletan että se osapuoli kumpi pystyy pitämään tulikontaktissa tilanteen ns. rauhallisempana ja hallitsee omien joukkojen toimintaa nousee monesti tilanteesta voittajana esiin.

Ryhmien sisäisen toiminnan paraneminen vaatii enemmän "hierarkiaa" ryhmän sisälle. Mielestäni ei riitä että määritetään sininen ja punainen partio jotka tekevät niin tai näin. Partio pitäisi vielä jakaa taistelijapareihin, jotka toimivat pienimpänä yksikkönä yhdessä. Taistelijapareille voidaan vastuuttaa helpommin suojaus-suuntia, liikesuuntaa tai toimintoja. Kun taistelijapari tietää tehtävänsä ja käsketyn sijaintinsa (ja vielä toteuttaa tätä tehtävää) partion toiminta paranee merkittävästi, samalla myös ryhmän toiminta tehostuu. Yksittäinen taistelija pitää huolta taistelijaparistaan ja siihen rakentuu ryhmän toiminta.

Tilannetietoisuus ja sen kehittäminen. On luonnollisesti erittäin tärkeää tiedottaa ylöspäin tilannekuvaa, muuten toimiva johto ei voi reagoida / toimia parhaalla tasolla. Mutta tilannekuvan jakaminen myös ryhmälle, partiolla ja taistelijaparille on tärkeää. Nyt käytössä oli GPS ja blueforce trackker joka mahdollisti tarkan suunnistamisen ja tilannekuvan. Jos RJ pitää partionjohtajat ns. kartalla, on heidän helpompi johtaa ja tarpeen vaatiessa ottaa komento. Vastaavasti jos partionjohtaja välittää tilannekuvaa partiolle, pysyy yksittäiset taistelijatkin paremmin kartalla, joka mahdollistaa mm. tarkemmat vihollisraportit heti yksittäisestä taistelijasta alkaen. Tähän toisaalta liittyy myös samalla käsillä olevan tekniikan käyttö, nyt on TFAR käytössä joka mahdollistaa "lisäkanavan" käyttämisen. Tätä olisi hyvä kehittää ja lisätä koska tämä mahdollistaa mm. partion sisäisen ohjaamisen ja tilannekuvan kehittämisen eikä kuormita RJ:n ryhmäkanavaa. Joissain tilanteissa olisi myös hyödyllistä käyttää lisäkanavaa väärinpäin, eli se "oma kanava" merkittäisiin lisäkanavaksi, tällöin numbadilla voidaan suoraan vaihtaa sitä toista kanavaa jota halutaan kuunnella. Esim. RJ voisi vaihtaa nopeasti eri ryhmien kanaville, tai vaunun tai tulenjohdon kanavalle.

Toivottavasti MM saa jatkoa ja homma kehittyy, ja toivottavasti en saa kenttätuomiota tästä ajatustulvasta :oops:
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Keneraali »

Ehdottoman hyviä pointteja ja juurikin näistä asioista on usein yön pikku tunneilla tullut ties keiden kanssa keskusteltua.

Ja tässä onkin hyvä esimerkki miksi olen dynaamisten tehtävien ja max. ryhmä kokoisen yksikön kannalla, ns yleis/harjoittelu pelaamisessa. JJ:nä on todella vaikea alkaa ohjeistamaan ja varsinkin valvomaan että ryhmän sisällä on partiot kunnossa ja partioissa taistelijaparit kunnossa, ja ne vielä toimisi yhtenäisenä yksikkönä.

Itseäni lainaten "raamatusta":
"Tavoitteisiin kuuluu kehittää aktiivista ja monipuolista yhteistoimintaa, jolloin päästään eroon johtaja vaatimuksesta. Tällä tarkoitan että jokainen pystyisi tarpeen vaatiessa toimimaan niin PJ, RJ kuin JJ paikalla, kun paska osuu tuulettimeen. Ryhmän toiminta esimerkiksi ei lamaudu RJ:n kuollessa, vaan tilanteen sattumalta huomannut KK-mies ottaa tilanteen haltuun, eikä ala työntämään vastuuta muille. Vastuu on kaikilla."

Tästä johtaen, kun pelin aikana huomataan että partionjohtaja on kusisukassa, ei se estä ketään muuta olemaan aktiivinen partion sisällä. Hitto miksei vaikka röyhkeästi ota koko partiota hoitoon, jos siltä tuntuu ja sillä selkeästi on vaikutusta. Ei tietenkään mitään jatkuvia "hostile takeoveria".



Järkevä ja kehittävä palaute on aina tervetullutta, siihen tämänkin pitäisi jatkossa nojata. Lisää vain jos mieleen jotain tulee.
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Arska »

Tää oli pakko poimia.
Miccosx wrote: Pidin siitä, että alkubriifin aikana kaikki halukkaat saivat tulla kuuntelemaan JJ briifin.
Mistä lähtien tämä olisi ollut missään kielletty. RJt yms. ovat vaatimus, kaikki saavat kuunnella briifin oli kyseessä Clusterfuck tai vuosia suunniteltu eventti. Asiaa vaan ei ole pitkään aikaan mainostettu, koska uusi briiffirakenne ja yleinen "laiska AFIlainen" -ajatus eliitissä.
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
User avatar
puretus
Posts: 114
Joined: 30 Mar 2015, 10:42

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by puretus »

Arska wrote:Tää oli pakko poimia.
Mistä lähtien tämä olisi ollut missään kielletty. RJt yms. ovat vaatimus, kaikki saavat kuunnella briifin oli kyseessä Clusterfuck tai vuosia suunniteltu eventti. Asiaa vaan ei ole pitkään aikaan mainostettu, koska uusi briiffirakenne ja yleinen "laiska AFIlainen" -ajatus eliitissä.
Jaahans, nyt kun tämä salaisuus on paljastunut, suattaapi tulla ruuhkaa kymppille.
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Keneraali »

puretus wrote:
Arska wrote:
kuunnella!!!
Jaahans, nyt kun tämä salaisuus on paljastunut, suattaapi tulla ruuhkaa kymppille.
Ylimääräisethän ei puhu eikä kysele ylimääräisiä, ylimääräiset kyselee sitten ryhmä briiffissä.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Nummi »

Lisätty tarkastusta odottelemaan Blahh:n 75th Ranger Regiment ORBAT:n pohjautuva, ja Masochist Mayhem mielessä tehty COOP.

CO40 Sua Sponte MM

[NoRespawn, AMed, Advanced Ballistics, Zeus, MM] A Ranger Regiment platoon with support from a Navy Medevac chopper assault Russian held airfield to destroy Tochka missile systems.

Josko tämä saataisiin ensi kerraksi testiin. Pitäisi haastetta ja suunniteltavaa löytyä kun on erikoisjoukkoinsertio kopuilla kyseessä :P
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Blahh
Posts: 556
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Blahh »

Ja tästä päästään kysymykseen, että koska peliä?
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by madreizka »

Oliko toiveita noitten Amedicaalin asetusten suhteen?
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
Blahh
Posts: 556
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Blahh »

Itse näkisin, että kyky tehdä enemmän temppuja riittää, mutta esimerkiksi aukeavat haavat on turhanpäiväistä. Menee muuten pelkäksi JSP-simulaattoriksi.
Post Reply