Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Junnu99 »

Jos nyt pysyttäis aiheessa eikä koodailla mitään millään kielellä millään tavalla. :D
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
TugeX
Posts: 293
Joined: 26 Jul 2013, 18:49

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by TugeX »

Image
User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Anssi »

Multa on tulossa Altikselle erityisjoukkotehtävä, jossa ajattelin jättää kokonaan itse tehtävän komentajan päätettäväksi (saa valita, haluaako tehdä pikkukiusaa vai räjäytellä baseja). Ajattelin myös laittaa HALin spotted -triggerillä. Käytännössä tämän pitäisi nostaa tehtävän uudelleenpelattavuutta roimasti (joutuu oikeasti menemään piilossa ja vetäytymään jos/kun viholliset havaitsevat). Aloitin tekemään tätä juuri näitä pelejä ajatellen. Lähtökohdat: NATO on julistamassa sotaa AAF:lle, ja erityisjoukot on jo lähetetty paikalle häärimään. Käytössä siis Vanillaukot. Pelaajat aloittavat pieneltä saarelta ja siirtyvät assault boateilla altikselle. Komentaja saa itse valita mihin hyökkää ja mistä. UAV operator ohjaa darteria ja predatoria, jossa 6 "hellfireä". Vielä mietinnässä: Pelaajamäärä, vanillaukot (julkaisen tämän myös steamissa), vihollismäärä ja -laatu, zeus (taitaa olla aika välttämätön loppujenlopuksi).
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by madreizka »

Tarkistukseen lisätty korjattuna nuo minikampanjan tehtävät. (radiot siis tfrksi takaisin)
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
madreizka
Posts: 1213
Joined: 28 Jun 2014, 21:19

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by madreizka »

Mites nyt kun on vähän saatu ensi makua, pitäisikö sen dynaamisen tehtävän lisäksi olla pari jotain sellaista yksinkertaista MUTTA monella tapaa suoritettavaa tehtävää.
Esimerkkinä joku yksinkertainen POW extractointi tehtävä jostain vihollistukikohdasta, mutta hyvällä kohde- ja aloitussijoituksella tehtävän voi pelata monesta suunnasta, monella tavalla ja eri pelaaja määrillä.
Tälläisissä matseissa pystyy harrastamaan tehokasta ryhmätoimintaa kun RJ ja PJt ei joudu miettimään liikaa kymmenen WP:n perässä juoksua vaan keskittymään itse toimintaan.

Edit:
Nimiehdotus: Kasarmilarppaajat
Friend, were you a hero in the war?' I said 'No...but I served in a company of heroes'."
- Arma Finland
User avatar
Junnu99
Posts: 729
Joined: 29 May 2014, 21:45
Location: Oulu
Contact:

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Junnu99 »

madreizka wrote:Nimiehdotus: Kasarmilarppaajat
+1

#KALA
(Tai #KaLa)
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"
User avatar
Blahh
Posts: 556
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Blahh »

Muutama suht yksinkertainen tehtäväpohja, jossa vähän randomgeneraattoria alueen suhteen. Eri assetit valmiiksi, voi sitten päättää millä tavalla tehtävän suorittaa. Samalla nämä toimis yksinkertaisina reenitehtävinä esim. Ilmatulenjohdon, moottorimarssin, maahanlaskun, TRAn jne. suhteen.

Kerran kuussa näin alkuun olisi magee sitten joku 1-3 tehtävän mittainen kampanja, jossa näitä harjoiteltuja juttuja voisi hyödyntää.

Sitten dynaaminen tehtäväpohja, MCC, ALIVE tms?
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Castor »

Jaa a, MCCtä en tiedä onko päivitetty vähään aikaan, ALIVEsta on keskusteltu ja se ei ole tarpeellinen lisäys modi settiin, sorry :oops:

Takaisin asiaan: Ei noiden tehtävien tarvitse välttämättä olla hirveän dynaamisiakaan, hyvänä esimerkkinä on simppeli tehtävä jossa on Mekanisoituna joukkueena tehtävä edetä tien suunnassa ja ottaa haltuun Mäki, Risteys, Kylä, Joku muu? tehdä 1 Todella tarkasti ja kuntoon jonka jälkeen copy pastaa saman muille mapeille eri vihuilla ja omilla....

Tehtävien rakenne olisi vähän samanlainen kuin UOn Raid tehtävät A2n puolella (Jos Wanhat muistaa)

Uskoisin että Assetit kannattaa räätälöidä tehtävään sen sijaan että antaa mahdollisuuden ottaa mikä tahansa.
( Riippuu tehtävästä ja paikasta, joissain paikoissa mikä tahansa assetti on OK, joissain mapeissa joku assetti on OP)
User avatar
=FU= J0ntt1_F1N
Posts: 293
Joined: 27 Jul 2013, 18:43

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by =FU= J0ntt1_F1N »

Blahh tiivistää hyvin sen, minkälaisia tehtäväpohjia ja juttuja tämän homman parissa mieluusti tekisi. Eli Dymaaninen tehtävä, "harjoitus"-tehtäviä ja "Kovat tehtävät/kampanjat".

Jotkut noista "harjoittelu" tehtävistä ei edes vaadi kuin pari kaveria ja yleisestikin ensimmäisen "MM" pelikerran jälkeen juteltiin, että ryhmäkoon toiminta on se, mitä noissa on parasta toteuttaa ja harjoituttaa toiminnan kautta. Joukkuetoiminnan harjoittelu tulee jo viikkopeleissäkin aika hyvin.

Asseteista nousi myös puhe, että muutaman mielestä edes OP assetit joissain tehtävissä ei ole paha. Jos tehtävän tarkoituksena on harjoituttaa jonkin jutun toimivuutta, niin ei noiden "harjoitus" tehtävien tarvitse olla hardcore-vaikeita vaan voivat olla selvästikkin ylivoimaisia välillä. Jos harjoitellaan JTAC toimintaa, niin silloin mieluusti tekee niitä suorituksia paljon ilman pelkoa kokoaikaisesta IT-uhasta.

Sen sijaan sitten noissa varsinaisissa isommissa MM peli-illoissa tehtävän/kampanjan vaikeustaso voi olla realistinen/hyvinkin haastava, koska siinä testataan opittuja taitoja erikseen.
User avatar
Blahh
Posts: 556
Joined: 17 May 2015, 14:12

Re: Masochist Mayhem ( COOP LOVERS <3)

Post by Blahh »

Lisäsin wikiin tehtäväntekijöille 75th Ranger Regiment ORBATin. Nämä on rakennettu nimenomaan MMn coopit mielessä. Lääkintävarusteet on valikoitu A-medicalia varten. Optiikkaa on runsaasti. Tämän parempaan ei nykyisellä repolla pysty.

https://armafinland.fi/wiki/index.php?title=Orbatit
Post Reply