A3 Dynaanimisia tehtäviä - Epävirallisia pelejä

User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

A3 Dynaanimisia tehtäviä - Epävirallisia pelejä

Post by Paavo »

ARMA 3 DYNAAMISIA TEHTÄVIÄ - EPÄVIRALLISIA VIIKKOPELEJÄ

Tahtoisin nähdä AFI:n epävirallisissa pelattavan dynaamisia tehtäviä. Tarkoitan siis ALIVE:en, Patrol Opsiin, Insurgencyyn, Dominationiin ja vastaaviin rinnastettava dynaaminen tehtävä, jotka ei ole ennalta määrättyjä, ja jotka etenee ja muokkaantuu pelaajien määrän ja valintojen mukaisesti.

Tehtävissä on käytössä useita härpäkkeitä jotka mahdollistavat pelaajien määrän ja mielenkiinnon mukaisilla kokoonpanoilla pelaamisen. Eli halutessaan voidaan käyttää ilmatukea, vaunuja, epäsuoraa jne.

Tehtävissä on respawn joka tietysti herättää monenlaisia tunteita ihmisissä. Itse näen sen lähinnä positiivisena näissä epävirallisissa peleissä seuraavista syistä:

- Respawn antaa pelaajille enemmän anteeksi, ja näin ollen esimerkiksi kynnys kokeilla uusia rooleja tai harjaannuttaa joitain erikoistaitoja on huomattavasti matalampi. (Itse opettelin johtamista aikanaan domination peleleissä UO:lla.)
- Respawn antaa ilma- ja huoltojoukoille tekemistä
- Respawn joukkojen tuominen takaisin taistelutantereella tuo yhden lisäelementin lisää mm. tehtävien strategisen suunnittelun ja johtamisen näkökulmasta.

Olen itse valmis isännöimään näitä dynaamisia tehtäviä, ja myös johtamaan niitä tarvittaessa. Tarvitsisin vain apua sopivan dynaamisen tehtävän löytämisessä / luomisessa. Parhaat viimeaikaiset kokemukseni ovat olleet ALIVE -tehtävän parissa 3CB:n servulla.
User avatar
Aspirant
Posts: 1029
Joined: 28 Sep 2013, 10:20

Re: A3 Dynaanimisia tehtäviä - Epävirallisia pelejä

Post by Aspirant »

Itse kyllä kannatan kaikkea variaatiota Repoon.
Ymmärrän myös miksi useat suhtautuvat skeptisesti ALIVE -modiin.

Eikös olisi mahdollista että epäviralliset pelit pelattaisiin omalla repolla + dedikoidulla servulla (sama rauta, mutta eri portti = samanlailla kuin eventit).

Itse en näe että tämä olisi millään tavalla keneltäkään pois, pl. jos ALIVE työllistää itsessään jotain admin henkilö (= aka. jo nyt ylityöllistettyä Tikkaa) vai onko se enemmän plug and play ja sitten vain isäntä tekee oman hommansa.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: A3 Dynaanimisia tehtäviä - Epävirallisia pelejä

Post by Bummeri »

AFI on tekijöiden valtakunta...
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: A3 Dynaanimisia tehtäviä - Epävirallisia pelejä

Post by Keneraali »

Kiinnostusta kyllä, osaamista ei....

Mutta mutta, tällä hetkellä servulla olevaa BMR Insurgency tehtävää yrittänyt testailla ja selvittää bugeja, virheitä ja muita muuttamisen arvoisia asioita. Jossain lähiaikoina pitäisi aloittaa räpeltämään korjaaminen.
Tehtävä pitää sisällään kuitenkin hyvinkin mielenkiintoisia asioita, kuten sattumanvaraiset IED:t. Oli rengas tien vieressä ja mielessä kävi että onpa erikoisessa paikassa, Fatassa kaukana asutuksista tien reunassa. No ei mitään kävelin ohi niin siinähän olikin LargeIED, "vähän" pelästyin kun oli äänetkin melkoisen kovalla...


Alive vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta ja ehdottomasti kokeilemisen arvoiselta. Pitäisi varmaan itsekin käydä siellä 3CB:llä kokeilemassa...
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A3 Dynaanimisia tehtäviä - Epävirallisia pelejä

Post by JoneKone »

Paavon ehdotus +1

Olen myös toivonut hieman tälläistä joustavampaa pelaamista AFI:n epävirallisille päiville (organisoidumpi/HC ote viikkopeleissä saa ja pitää mun mielestä edelleen jäädä AFI:n ytimeksi). Respa/JIP on tosiaan perusteltua silloin kun haetaan toistoja ja kuvioita hiotaan. Tällä hetkellä sellaista hakevalle pitää suositella toisten yhteisöjen avoimia pelejä tai julkisia palvelimia (kuten ahoyworld jne.).

Samalla tykkään siitä ideasta, että tehtävä ei olisi tehtävä, vaan dynaaminen taistelu jonka aikana voidaan kokeilla eri kuvioita ja muuttuneeseen tilanteeseen taistelukentällä pitää reagoida. Respa on myös reilumpi kun kentälle tuodaan raskasta kalustoa. Kaikki tietää kuinka turhauttavaa on kun pitkässä co-opissa ensin ei tapahdu mitään ja sitten tulee äkkikuolema gradista. Dynaamisessa tehtävässä soisin Cortezille täyden patterin 155 mm:stä, Ocelotille kentällisen koneita ja Raimolle sinkolaatikkoa. Lineaarisessa one-off tehtävässä ei ikinä. Kuolema vituttais dynaamisessa pelissä ihan yhtä lailla edelleen, mutta pääsispä edes jonkun sanktion jälkeen yrittämään uudelleen ja ehkä jopa kostamaan... :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Tonto-
Posts: 1051
Joined: 31 Aug 2013, 19:17

Re: A3 Dynaanimisia tehtäviä - Epävirallisia pelejä

Post by Tonto- »

Jos ns. vapaahenkisempi publapelailu esim. epävirallisissa kiinnostaa niin järkätkää jollekin illalle TacBF-pelit. Modi toimii nykyään todella hyvin, vähän tehtävästä riippuen, erittäin hyvillä fpsillä ja on sellaista PR-henkistä mättöä. Pelaajia joka ilta servuilla sellainen 60-80 ja kaksi täyttä servua.

Käsitykseni tuo jo servulla oleva insutehtävä sisältää suurimman osan Aliven ominaisuuksista.
Ja ennemmin lyödä lyötyy kuin joutuu sen kenkiin - lajin luonto vai ajan henki?
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: A3 Dynaanimisia tehtäviä - Epävirallisia pelejä

Post by Arska »

Joku puukottaa Patrol Opsia ja rakentaa siihen vaikka komppanian johdon, joka päättää joukkueiden tehtävistä? (Pelaa taktiikkapeliä AIta vastaan). Varmaan ihan vitunmoine homma mut jos jotakuta nappaa nii saa toteuttaa
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: A3 Dynaanimisia tehtäviä - Epävirallisia pelejä

Post by JoneKone »

Tonto- wrote:Jos ns. vapaahenkisempi publapelailu esim. epävirallisissa kiinnostaa niin järkätkää jollekin illalle TacBF-pelit. Modi toimii nykyään todella hyvin, vähän tehtävästä riippuen, erittäin hyvillä fpsillä ja on sellaista PR-henkistä mättöä. Pelaajia joka ilta servuilla sellainen 60-80 ja kaksi täyttä servua.

Käsitykseni tuo jo servulla oleva insutehtävä sisältää suurimman osan Aliven ominaisuuksista.
+1! En ole TacBF:ää edes ehtinyt kokeilla vielä.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
jesteri
Posts: 145
Joined: 04 Jan 2015, 22:38

Re: A3 Dynaanimisia tehtäviä - Epävirallisia pelejä

Post by jesteri »

+1 myös täältä Paavolle!
Failure is always an option!
Post Reply