Arma 3 Game Update 1.32 - Kokemuksia ja mielipiteitä

Post Reply
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Arma 3 Game Update 1.32 - Kokemuksia ja mielipiteitä

Post by Nummi »

Spotrep
Top Known Issues
Feedback Tracker

Elikkäs, informoikaa viikon aikana kolmosta pelatessanne mahdollisista uusista bugeista jne, tai linkatkaa hyödyllisiä artikkeleita kyseisistä ongelmista. En tiedä kuinka hyödylliseksi itse kukin tällaisen ketjun katsoo, mutta nähdäkseni näin monimutkaisessa pelissä ongelmia kun on paljon, on parempi että ne tuodaan hyvin esille ENNEN sitä [Vitsi/]granaatinheittohelvettiä jota joskus kutsutaan A3-viikkopeleiksi [Vitsi/]
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Arma 3 Game Update 1.32 - Kokemuksia ja mielipiteitä

Post by Nummi »

-Thicker front lower armor plates on wheeled APCs
- Jaa'a, en tiedä tarkoittaako tämä nyt kenties sitä että pelin APCt eivät räjähdä miinoista yhtä helposti? Mielestäni ne eivät nykyisessä pelisysteemissä kaivanneet minkäänlaista buffia mihinkään suuntaan.
-Increased volume of samples for changing stances and set maximum audible distance of all movement sound to 20 meters
- Saattaa helpottaa joidenkin kärsimystä 1st personissa olemattomalta tuntuvien kyyristymis ja seisomiskorkeuksien vaihdosten huomaamisessa.
Tweaked visuals of APCs
Joku kertokaa äkkiä että tämä on se kaivattu reteksturointi CSAT APC:lle!
Added: Helicopters have proper camera shake based on G-forces
Toivotaan että nämä ovat hyvin toteutetut.
Changed: Volume of the fire mode switch for most rifles
DTAS:ia pelatessa kaikki varmaan huomasivat kuinka petollisen kovaäänistä sarjalle vaihtaminen on, verrattuna vaikka talossa edestakaisin kävelemiseen, minkä tuntuu kuulevan paljon heikommin. Toivottavasti volyymiä on säädetty alaspäin.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
User avatar
ilee
Posts: 268
Joined: 31 Aug 2013, 19:20

Re: Arma 3 Game Update 1.32 - Kokemuksia ja mielipiteitä

Post by ilee »

Nummi wrote:
Changed: Volume of the fire mode switch for most rifles
Meillä on jo nyt joku modi (oisko AGM) joka mahollistaa vaihtimen käytön äänettömästi. Shift+F.
Ainakin sisseille tämä opetetaan intissä ;)

Montaa tärkeää korjausta/muutosta vielä odotetaan...
Image Image
User avatar
Keneraali
Posts: 823
Joined: 26 Jul 2013, 18:15

Re: Arma 3 Game Update 1.32 - Kokemuksia ja mielipiteitä

Post by Keneraali »

ilee wrote: Meillä on jo nyt joku modi (oisko AGM) joka mahollistaa vaihtimen käytön äänettömästi. Shift+F.
Ainakin sisseille tämä opetetaan intissä ;)

Montaa tärkeää korjausta/muutosta vielä odotetaan...
""Komppania! Asento! Tiedättehän kaikki että AGM:ssä äänetön vaihtimen vaihto tapahtuu painamalla Shift ja F!" ;D

Mutta joo, eiköhän toi korjannut pois sen ettei vaihtimen ääni kuuluu yli ~50m päähän.
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Arma 3 Game Update 1.32 - Kokemuksia ja mielipiteitä

Post by Castor »

Jaa vaihtimen käyttö äänettömänä? hahahh :D
Paddington
Posts: 16
Joined: 30 Aug 2014, 00:00

Re: Arma 3 Game Update 1.32 - Kokemuksia ja mielipiteitä

Post by Paddington »

En tiiä onko toi 1.32 ongelma vai vanhempi mutta mua alkanu sapettaa 5.56 millisellä ampua vihua ku ei meinaa pudota, kaks päähä joskus kolme ja ni vasta kaveri tippuu ja keskivartaloonki saa naputtaa 3-4 laakia vaikkee matkaa juuri olisikaan. Onko kellää kertoo ohjeita damagen nostamiseen?
User avatar
Annddy
Posts: 382
Joined: 07 Feb 2014, 15:51

Re: Arma 3 Game Update 1.32 - Kokemuksia ja mielipiteitä

Post by Annddy »

Mun mielestä tuo on ollut vanillan ongelma alunperin. Käytännössä ton muuttamiseen on modeja olemassa ja kenties jollakin scriptillä voisi yrittää, mutta paras vaihtoehto on vain käyttää jotain ballistiikka/damage modia.
User avatar
Nummi
Posts: 1589
Joined: 26 Nov 2013, 01:52
Location: Stadi

Re: Arma 3 Game Update 1.32 - Kokemuksia ja mielipiteitä

Post by Nummi »

Paddington wrote:En tiiä onko toi 1.32 ongelma vai vanhempi mutta mua alkanu sapettaa 5.56 millisellä ampua vihua ku ei meinaa pudota, kaks päähä joskus kolme ja ni vasta kaveri tippuu ja keskivartaloonki saa naputtaa 3-4 laakia vaikkee matkaa juuri olisikaan. Onko kellää kertoo ohjeita damagen nostamiseen?
Pikaisen googlettelun jälkeen en nähnyt Feedback Trackerissä 5.56:n ammusten damagekäyristä mitään konkreettista valittelua, vaikka onpa tuo itsekkin tullut huomattua, että kolmosessa usein vanilla damage modelit pelaajahahmoissa jättävät toivomisen ja hiomisen varaa, ja että ammusten tekemä vahinko heilahtelee suuresti ammustyppiikohtaisesti, ehkä vähän liikaakin.

Ensimmäisissä googlen antamissa aiheeseen liittyvissä keskusteluissa oli jo neljä vuotta sitten arma 2:sen yhteisödevtrackerin keskustelua samasta ammustyypistä ja sen heikkoudesta. Ilmeisesti trackeriin ilmoituksen tekijä on viitannut US:n armeijan uuteen 5.56 ammustyyppiin näin:
The 5.56 weapons are definitely lacking power in game.

US army did issue a new version of this ammo and in substance here's the results:

"During testing, the M855A1 performed better than current 7.62mm ball ammunition against certain types of targets, blurring the performance differences that previously separated the two rounds".
En tiedä kuinka paikkansapitävää tai yleismaailmallisesti pätevää tuo sitaatti ja sen sisältö ovat, ainakin kommenteissa kyseisessä ilmoituksessa oli kritisoitu kyseisen ammustyypin käyttämistä esimerkkinä, sillä se ei ollut käytössä millään muilla NATO-jäsenillä tai länsimaisilla asevoimilla, koska se ilmeisesti rikkoi "1899 Hague Convention":ia.
"Damage should be increased accordingly." According to what though? I can't find any information on this new rounds ballistics performance or effectiveness vs soft tissue.

Also, This new round can't be adopted by other NATO countries as it breeches the 1899 Hague convention.
En tiedä, kuinka tehokasta yleisessä käytössä oleva 5.56:nen on, mutta suuri ongelma on selvästi se, että se ei tapa edes suorasta osumasta vihollisen päähän. Suuremmilla magnifioinneilla lähietäisyydeltä voi oikein nähdä ampuvansa kaveria esim. leuan alle, eikä tipu siltikään. Vaikka tällaiset asiat voi korjata tietysti modeilla, on hieman turhauttavaa ajatella arma3:sta sotilassimulaattoripohjana jos se ei edes päähän osumia osaa jollain tapaa järkevästi simuloida.

Jos jollain intoa riittää, voi mennä kasaamaan feedbacktrackeriin aiheesta ilmoituksen, viimeisin aiheesta oleva kommentti taisi olla vuoden alkupuolella, eikä se ole järin suurta kannatusta epämääräisyytensä johdosta nähtävästi saanut. Feedbacktrackerin etusivulla ei ainakaan aiheesta näyttänyt olevan aihetta.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.
Post Reply