Ilmataktiikat AFI:ssa

faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Ilmataktiikat AFI:ssa

Post by faf »

Konzig wrote:...
Itselläni tämä idea lähti nimenomaan siitä, että toimiessani I3 lentäjänä viime lauantain ilmailutehtävässä mut nakitettiin heti briiffissä "ilma-kympiksi" jonka tehtävänä olisi tehtävän aikana koordinoida ilma-assettien toimintaa.

Ongelman tässä muodosti se, että mulla loppui täysin kapasiteetti samaan aikaan yrittää pysytellä kärryillä maajoukkojen toiminnasta, ilmajoukkojen toiminnasta, kysellä co-pilotilta mitä thermalissa näkyy ja vielä lentää omaa konetta. Tilanne vähän helpottui kun vaihdettiin Verde pilotiksi ja mut pelkääjän paikalle.

Tästä virisi pohdinta. Oma näkemykseni siis koskee vain niitä tehtäviä joissa on paljon ilmajoukkoja (useampi parvi ja/tai ilmassa yhtä aikaa useampaa eri konetyyppiä). Olen sitä mieltä että tällöin olisi hyvä olla joku dedikoitu "ilma-kymppi", joka alunperinkin laitettaisiin jonkun koneen co-pilotiksi. Sieltä olisi helpompi sitten johtaa ilmajoukkojen suurten linjojen toimintaa.

Olen Konzigin kanssa täysin samaa mieltä siitä että lentäjä johtaa oman ilma-aluksensa välitöntä toimintaa, ja toivottavasti koordinoi toiminnan myös oman lentueen muiden koneiden kanssa.
faf
Posts: 196
Joined: 17 Mar 2015, 22:10

Re: Ilmataktiikat AFI:ssa

Post by faf »

Konzig wrote:...
Itselläni tämä idea lähti nimenomaan siitä, että toimiessani I3 lentäjänä viime lauantain ilmailutehtävässä mut nakitettiin heti briiffissä "ilma-kympiksi" jonka tehtävänä olisi tehtävän aikana koordinoida ilma-assettien toimintaa.

Ongelman tässä muodosti se, että mulla loppui täysin kapasiteetti samaan aikaan yrittää pysytellä kärryillä maajoukkojen toiminnasta, ilmajoukkojen toiminnasta, kysellä co-pilotilta mitä thermalissa näkyy ja vielä lentää omaa konetta. Tilanne vähän helpottui kun vaihdettiin Verde pilotiksi ja mut pelkääjän paikalle.

Tästä virisi pohdinta. Oma näkemykseni siis koskee vain niitä tehtäviä joissa on paljon ilmajoukkoja (useampi parvi ja/tai ilmassa yhtä aikaa useampaa eri konetyyppiä). Olen sitä mieltä että tällöin olisi hyvä olla joku dedikoitu "ilma-kymppi", joka alunperinkin laitettaisiin jonkun koneen co-pilotiksi. Sieltä olisi helpompi sitten johtaa ilmajoukkojen suurten linjojen toimintaa.

Olen Konzigin, JoneKoneen ja muiden kanssa täysin samaa mieltä siitä että lentäjä johtaa oman ilma-aluksensa välitöntä toimintaa, ja koordinoi toiminnan myös oman lentueen muiden koneiden kanssa. Mielellään myös niin että I1 johtaa yhteiset iskut ja lentotoiminnan wingmaninsa I2:n kanssa
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Ilmataktiikat AFI:ssa

Post by Castor »

faf wrote:...Tästä virisi pohdinta. Oma näkemykseni siis koskee vain niitä tehtäviä joissa on paljon ilmajoukkoja (useampi parvi ja/tai ilmassa yhtä aikaa useampaa eri konetyyppiä). Olen sitä mieltä että tällöin olisi hyvä olla joku dedikoitu "ilma-kymppi", joka alunperinkin laitettaisiin jonkun koneen co-pilotiksi. Sieltä olisi helpompi sitten johtaa ilmajoukkojen suurten linjojen toimintaa.
Todellakin, tästä on miljoona kertaa jo puhuttu. Mitä tahansa assettia mitä on yli 2 kappaletta on oltava jokin 10. 3lla T-Vaunulla on 10, 3lla Hindillä pitäis olla 10 jne jne, Ihan sama syy kuin RJ eli ole joku nakitettu ryhmästä vaan siihen tarkoituksella slotataan.
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Ilmataktiikat AFI:ssa

Post by JoneKone »

Jatkoa täältä:
https://armafinland.fi/forum/viewtopic. ... 737#p34737
TugeX wrote:
JoneKone wrote:...
Entä jos mieluummin pilotit lentäis niinkun oikeasti lennetään ja jos lentää hoverissa tai pörrää vihollisen iglapartion päällä niin joutaakin tippua. Kun vehkeet toimii niinkun niiden pitäisi niin sillon on tehtäväntekijän vastuulla määrittää mitä käytetään.
Jep, pitää paikkaansa ja jos simuloitaisiin kokonaisia taistelukenttiä niin olisin myös tän kannalla (ja toi MWS on sentää jo nykyään käytössä vastaavissa laitoksissa, http://www.leonardocompany.com/en/-/apache-ah-mk1 , ei tosiaan varmaan joka koneessa). AFI:ssa kohdealueet ovat edelleen niin pienet ja yleensä viewdistance rajoitetaan sellaiselle etäisyydelle, että se jo luokiteltaisiin IRL huonoksi näkyvyydeksi ilmatoiminnan kannalta. Mielestäni ehdotukseni, ei edelleenkään tekisi tst-hekoista erityisen OP, mutta muuttaisi dynamiikan niin, että tehtävien balanssi säilyisi hieman pidempään.

Mut jos flareihin ei kosketa, niin niiden ennakoivalla käytöllä pitäisi pystyä torjumaan noi nykyiset uhkat niin mun puolesta voidaan jatkaa näin (vaatii hieman testailua taas). Olisi toki hyvä jos jossain näilläkin foorumeilla vaikka ilmoitettaisiin kun tälläiset muutkset tehdään. ;) Nyt mennään laidasta laitaan rajulla kädellä kun yhtenä päivänä iglat ei toimi mutta MWS huutaa ja toisena niin Iglat tappaa laakista ilman että kone inahtaakkaan.

Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, että AFI:ssa olisi paljon opittavaa hekojen käytöstä/lentämisestä sekä toiminnan suhteuttamisesta vihollisen uhkaan armassa (meikä mukaanlukien).
Last edited by JoneKone on 17 Nov 2017, 15:55, edited 1 time in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Ilmataktiikat AFI:ssa

Post by TheTaltsi »

Oli ehkä rajusti sanottu tuo naurettavan op ilman selittämistä... Mutta siis nyt ammuin 4 apachea jotka lensi matalalla ja lujaa yli 2km päästä ja osuma prosentti oli 75%. Yksi ohjus päätti heti osua maahan kun ammuin sen.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Post Reply