Mortar laskurit yms

TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Mortar laskurit yms

Post by TheTaltsi »

Bummeri wrote: Ensinnäkin minä olin tehnyt taulukon josta sai normaalisti korot ja korjaukset korkeuserolle, mutta tärkeimpänä oli että taulukkoon oli myös jokaiselle etäisyydelle arvioitu se, että kuinka paljon koroa pitää muuttaa että ammutaan 50 metriä pitemmälle ja että kuinkapaljon pitää sivusuunnassa asetta kääntää jotta se leviää 50 metriä sivusuuntaan.
Tykkimiehen kolmio ja rangetable

Normaalisti näillä oli se etu että sanoin toiselle heittimelle toiset arvot ja toiselle toiset ja sitten kuulien välissä sirrettiin että saatiin semmonen 100m x 100m hajonta siihen iskuun. Tuo on vielä peruskauraa , mutta siten tällä oli sekin etu, että saatiin ammuttua nopeasti mielestäni tehokkain tulimuoto liikkuvaan viholliseen elikkä SWEEPPI.
Aluemaali 100x100m on aivan eri asia kuin että ammutaan kahden maalipisteen väliin.
Katsottiin alkupisteeksi se mistä vihollinen lähti liikkeelle ja lopupisteeksi se mihin suuntaan vihollinen oli menossa, tai toisinpäin. Sitten laskettiin alkupisteeseen koro ja suunta heittimille ja ensimmäinen kuula laitettiin siihen. Sitten sanoin heittimille vaikke että, "nosta x ja oikealle y astetta", sitten ammuttiin tähän pisteeseen ja sitten jatkettiin samallalailla kunnes heittimet oli kulkenut sen polun mitä haluttiin.
Tällä tavalla et ammu kahden pisteen väliin, vaan ammut vähän sinnepäin, vähän sama kuin sanottaisiin KK:lle että ammu tuon puun tuolla vasemmalla ja tuon puun tuolla oikealla väliin, KK ottaisi ja ampuisi yhden tähdätyn laukauksen vasempaan puuhun, nousisisi seisomaan ja ampuisi lonkalta loput. Se tapa millä lasken kahden pisteen väliin antaa tarkat arvot ja tuli tulee juuri sinne minne haluaa. Erittäin harvoin tilanne on se että vain pelkästään koroa taikka sivua muuttamalla saa tarvittavan siirron tehtyä, heittimen aseman ja maalin välisen aseman takia.
Se että +50m arvo alkupisteessä oli eri entä +50 arvo pistessä 3. oli yleensä varsin merkitsemätön virhe, mutta senkin sai siitä taulukosta katsottua.
Nyt en ymmärrä yhtään mitä tällä tarkoitit
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Mortar laskurit yms

Post by Cpl Honkonen »

Image

Uusi layout sai lukemia. Ette muuten tiedä mikä työ on saada noi pudotusvalikot toiminaan yhteistyössä monen muun kanssa tässä.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Arska
Posts: 533
Joined: 30 Sep 2013, 17:09
Location: PKS

Re: Mortar laskurit yms

Post by Arska »

En puhu KuiKin puolesta mutta ruotsalaisten päälle ammuin kauan aikaa sitten vastaavalla systeemillä. Mistähän sitä tietää jos KuiK ampunut koko tän ajan laskematta päässä :D

OT; kyllhän tuo nopeuttaa laskentaa pirusti (ihan puhtaasti siitä syystä että laskin vs. käytä päätä), ja tarkkuus kasvaa kun rangetablesta ei tarvitse arvoja katsoa (sillä rangetablen arvot ovat diskreettejä, tuon laskenta jatkuva funktio)
"10 tonni nii hoidan molemmilta polvilumpiot" -VarjoV3
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Mortar laskurit yms

Post by Bummeri »

TheTaltsi wrote:
Tällä tavalla et ammu kahden pisteen väliin, vaan ammut vähän sinnepäin, vähän sama kuin sanottaisiin KK:lle että ammu tuon puun tuolla vasemmalla ja tuon puun tuolla oikealla väliin, KK ottaisi ja ampuisi yhden tähdätyn laukauksen vasempaan puuhun, nousisisi seisomaan ja ampuisi lonkalta loput. Se tapa millä lasken kahden pisteen väliin antaa tarkat arvot ja tuli tulee juuri sinne minne haluaa. Erittäin harvoin tilanne on se että vain pelkästään koroa taikka sivua muuttamalla saa tarvittavan siirron tehtyä, heittimen aseman ja maalin välisen aseman takia.
Ontuva esimerkki KK miehen kanssa, vaikka siinä onkin oleellista asiaa. On nimittäin parempi saada se KK ampumaan yksi tarkka sarja alkuun ja siten ruiskia vähän ympäröiviä pusikoita, kuin että se ampuu yhden tarkan sarjan jonka jälkeen jää odottamaan ohjeita että mihin puskaan ammutaan seuraava tarkka sarja.
Heitin on sweepatessa monesti liian hidas koska se on liian tarkka. Minun antamani esimerkki on käytännössä testattu armassa heittimillä pelatessa. Toimii hyvin ja on nopea ampua ja voit tehdä vaikka minkälaisia ässämutkia ammunnassa. Ainoat mahdolliset ongelmat tulee siellä panoksien kantaman ääripäässä jolloin +50m arvo muuttuu voimakkaasti, mutta senkin voi ottaa huomioon taulukosta arvioimalla.

Eikä sen tarvia olla että "pelkästään koroa tai sivua muuttamalla", niitä voi yhdistellä, arvoja voi puolittaa, kaikkiea voi tehdä ja muokata lennosta.
20160516204210_1.jpg
20160516204210_1.jpg (289.34 KiB) Viewed 5680 times
Toki jos teillä on hienot laskentaohjelmat jotka antaa tarkat arvot niin antaa mennä, onnistuneita sweeppejä odotellessa...
Nyt en ymmärrä yhtään mitä tällä tarkoitit
Tarkoitin sitä että se on tarpeeksi tarkka tarkoitukseensa.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Mortar laskurit yms

Post by TheTaltsi »

Tarpeeksi tarkka jos tarkoitus ei ole olla tarkka. Tottakai voidaan roimia vähän sinnepäin (ja niin useasti on tehtykkin kun vaaditaan a)nopeaa tulta b)ei ole väliä tarkkuudella koska kohde on avoimessa maastossa ilman suojaa).
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Mortar laskurit yms

Post by Cpl Honkonen »

Uutta layouttia kokkeiltu pelissä SMF ja Epen kanssa.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Mortar laskurit yms

Post by Tuntematon »

TheTaltsi wrote: Voiko tavallinen giffemies tehdä vaunulle mitään? Noh, eipä oikeastaan muuta kuin huutaa radioon että tässä vaunu ampuu mua ja toivoa että kessimies kerkeää apuun=Vaunut on rikkinäisiä ja paskoja assetteja?
Voi paljon enemmän. Menee piiloon. Itse ainakin pystyn kuulemaan vihollisvaunun jos se on lähellä.
TheTaltsi wrote:Voitko tuntematon käsi raamatulla myöntää että kovin usein edes niitä frägejä tulee niillä heittimillä? Minä voin käsiraamatulla myöntää että yksi myöhäisillan TvT on voitettu heittimillä, mutta muuten heittimien vaikutus on ollu 1-5 "frägin" luokkaa, suurempi on se henkinen vaikutus ja taktisella tasolla oleva vaikutus että vastapuoli ei voi jäädä istumaan paikalleen liian kauaksi aikaa
Eli nykyinen on erittäin hyvä ja luo enemmän hyviä tilanteita.
Mutta te haluatte tällä uudella systeemillä nopeuttaa toimintaa joka nostaisi tuon 1-5 frägiä paljon suurempiin lukuihin.

Eli voin nyt sanoa että käsi raamatulla että nykyinen heittimen toiminta on paljon parempi hitautensa takia ja vähäisen frägien määrästä.

Voitko sinä sanoa käsi raamatulla sanoa että tämä teidän systeemi tule aiheuttamaan sitä että mortarista tulee enemmän frägifesti ja aiheuta enemmän pahaamieltä kuin mitä sillä morkulamiehet saavat hyvää mieltä.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Mortar laskurit yms

Post by TheTaltsi »

Mortarin tehokkuus tulee edelleen olemaan täysin kiinni tulenjohtajasta, täma nimenomaan auttaa sitä sinun balanssia, kun jokaisella heittimenjohtajalla on mahdollisuus suorittaa vaikeatkin tukomit, eikä vaadi 10 matikkaa ja helvetin hyvää päässä lasku taitoa.

Kyllä voin käsi raamatulla että tämä ei keikauta mortarin frägien määrää mitenkään radikaalisti, kaikki on edelleen tulenjohtajasta kiinni, tämä laskuri vain helpottaa sitä heitinpään hommaa, ja antaa tulenjohtajalle paremmat mahdollisuudet korjata sitä tulta. Ei ole yhtään pelaaja (pl. Sinä) joka olisi tullut sanomaan että nyt tuli paha mieli kun epäsuora, ihan yhtälailla liikkeellä ja suojautumisella voi epikseltä välttyä kuin vaunuiltakin.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: Mortar laskurit yms

Post by Scottz »

Mun kaks senttiä:

A) Ehdottomasti yleiseen jakoon, sillä tolla kuka tahansa puolisukeltaja voi johtaa heitintä ettei siinä ole vaan samat naamat.

B) Eikös toi Honkosen taulukko vaadi, että on Vector ja/tai DAGR? Ne kun jättää pois, niin ei tulekaan niin millintarkkaa tykistöä. Jatkoajatuksena joku taulukko mallille kiikarit ja Map tools?



Mitä tulee tohon huijauskoodiaspektiin, niin en oo kenenkään nähnyt valittavan siitä, että pilotit saa käyttää TrackIR:ää ja/tai joystickiä (itse lennän ilman kumpaakaan)? Välineurheilua yhtä lailla. :roll:
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Mortar laskurit yms

Post by TheTaltsi »

@Scottz

Käytännössä pitäisi olla mahdollista kääntää funktio niin että arvoista saataisiin koordinaatit ja sitä kautta voitaisiin käyttää pelkkien maptoolien kanssa, mutta sitä pitää testailla kun Honkonen saa kaiken toimimaan ja hienoksi tällä kokoonpanolla.


Itselle ainakin tärkeämpi olisi juuri se korjausmuunnin, kahden pisteen väliin ja aluemaalin saaminen pelkillä arvoilla.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Post Reply