Mortar laskurit yms

IsaiahCortez
Posts: 340
Joined: 29 Jul 2013, 00:09
Location: Keskimmäinen sormi

Re: Mortar laskurit yms

Post by IsaiahCortez »

Tämähän vain vähentää kynnystä lähteä heitin/tykki mieheksi tehtävään. Ja sitten kun toimii niin ei tarvitse kenekään itkeä että mikä kestää murkuloiden tippumisessa... Ja edelleenkin jos on töhö heitin mies tai töhö TJ niin kranaatit eivät osu maaliin.
“If you don’t have enough artillery, quit.”
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Mortar laskurit yms

Post by TheTaltsi »

Perus pistemaalin kanssa hyöty on +-0, mutta vaikeammissa maaleissa ja korjauksissa aletaan sitten näkemään paljon nopeampaa tulta
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
ruoste
Posts: 583
Joined: 05 Jan 2015, 16:03

Re: Mortar laskurit yms

Post by ruoste »

Käsittääkseni artycomp otettiin pois koska liian tarkka tuli ja ei mahdollisuutta inhimmilliseen virheeseen, mielestäni tässä otetaan askeleita taas takaisin siihen suuntaan. IMO kaikki minkä voit tehdä pelin sisällä on ok arvojen laskemiseen, jos näitä väkerretään taulukkolaskentana, niin onhan se vähän meh.
"Kolme-neljä RJtä huutelee samaan aikaan jotain vitun 'broken arrowia' tukiverkkoon ihan Mel Gibsonina..." -Härö
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Mortar laskurit yms

Post by TheTaltsi »

Ei ole yhtään sen tarkempaa tuli, ja inhimillisen virheen mahdollisuus on täsmälleen sama kuin map toolien ja perus taskulaskimen kanssa (Paitsi jos ruosteen mielestä sekin on huijauskoodi että käytän aina taskulaskinta ja muistivihkoa heittimellä niin sitten en kyllä osaa sanoa mitään)
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Miccosx
Posts: 86
Joined: 10 Feb 2015, 10:19

Re: Mortar laskurit yms

Post by Miccosx »

Cpl Honkonen wrote:layout kuva
Honkonen, pari kyssäriä tosta layoutista.

Syötetäänkö riveille 4 ja 5 maalikoordinaatit vai tuleeko niihin laskennan pohjalta arvot (jos niin mistä)
Vastaavasti rivit 11 ja 12, tuleeko näihin laskennan pohjata arvot (jos niin mistä)

Riveille 16 - 18 lasketaan maalipisteen 1 ampuma-arvot?
Rivi 21 korjaa maalipisteen 1 "maalikoordinaatteja" osuman tarkistuksen mukaan?

Rivit 24 - 33 on ilmeisesti mp1 ja mp2 väliin ammuttavien laukausten ampuma-arvot?
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Mortar laskurit yms

Post by Tuntematon »

Se on aina mukava kuulla kun esittää mielipiteensä että on joko asiasta tietämätön paska tai trollaa.

Muuten hyvä pointti paitsi että maptoolilla ja rangetablella voi tehdä ihan samat asiat kuin artycomputerilla. Jää vain se turha laskeminen ja arvojen lisääminen pois. Joka myös vähentäisi sitä kynnystä mennä morkulaan. Sekä nopeuttaa paljon osumista.

Se on ihan jees että ne jotka on aiheesta kiinnostuneet niin koittaa kehitellä. Mutta todellakaan kaikki ei tule tästä tietämään ja käyttämään kun eivät edes foorumeja lue.

Ja pelillisesti tämä tulee vain enemmän rikkomaan mortaria. Se on nyt jo mielestäni yks paskamaisimmista asseteista vastaan ostajan näkökulmasta. Tavallinen giffemies ei voi oikeastaan tehdä mitään sitä vastaan ja menee samalle tasolle kun ied pressureplatella.

Tämän toimesta se kuula tulee entistä nopeammin omaan niskaan pelissä.

Mutta hei. Ei teidän tarvitse miettiä balanssia ja miltä niistä vastapuolella tuntuu. Kun saatte nopeammin ja enemmän niitä frägejä tehtävissä ja sehän tän pääasia oli.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Mortar laskurit yms

Post by TheTaltsi »

Se että jokin assetti on sinun mielestä rikki, ei tarkoita että se on kenenkään muun mielestä rikki rakas Tuntematon.

Normaalissa piste maalissa, jonka pyytämisestä sanotaanko 3 minuuttia on ampumisaika+lentoaika, ei tule nopeutumaan yhtään. Se mitä se tulee nopeuttamaan, on korjaus, joka normaalisti menee se toiset 3 minuuttia, tämän kanssa, tulee menemään ehkä minuutti. Mutta siinä vaiheessa kun korjaus lähtee, pitäisi olla perus JV:llä pelisilmää=Ei vittu meidät on nähty ja kun tuo äskeinen isku meni 100m sivuun,se seuraava tulee niskaan.

Voiko tavallinen giffemies tehdä vaunulle mitään? Noh, eipä oikeastaan muuta kuin huutaa radioon että tässä vaunu ampuu mua ja toivoa että kessimies kerkeää apuun=Vaunut on rikkinäisiä ja paskoja assetteja?

Voitko tuntematon käsi raamatulla myöntää että kovin usein edes niitä frägejä tulee niillä heittimillä? Minä voin käsiraamatulla myöntää että yksi myöhäisillan TvT on voitettu heittimillä, mutta muuten heittimien vaikutus on ollu 1-5 "frägin" luokkaa, suurempi on se henkinen vaikutus ja taktisella tasolla oleva vaikutus että vastapuoli ei voi jäädä istumaan paikalleen liian kauaksi aikaa
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: Mortar laskurit yms

Post by Cpl Honkonen »

Miccosx wrote:
Cpl Honkonen wrote:layout kuva
Honkonen, pari kyssäriä tosta layoutista.

Syötetäänkö riveille 4 ja 5 maalikoordinaatit vai tuleeko niihin laskennan pohjalta arvot (jos niin mistä)
Vastaavasti rivit 11 ja 12, tuleeko näihin laskennan pohjata arvot (jos niin mistä)

Riveille 16 - 18 lasketaan maalipisteen 1 ampuma-arvot?
Rivi 21 korjaa maalipisteen 1 "maalikoordinaatteja" osuman tarkistuksen mukaan?

Rivit 24 - 33 on ilmeisesti mp1 ja mp2 väliin ammuttavien laukausten ampuma-arvot?
Rivit 4 ja 5 on nomraaleita maalikoordinaatteja, 11 ja 12 laskee maalikoordinaateista ampuma-arvot 2 pisteen väliin riveistä 4 ja 5, 16-18 on ampuma-arvot riviltä 4 (ja 5), rivi 21 korjaa tulenjohtajan silmistä, 24-33 on arvot 2 pisteen välisille maaleille. Tuo nyt ei taas sellaisenaan ihan toimi mutta lähtökohta voi olla.


Jos jotain kiinnostaa tulla koittamaan kuinka op tää on verrattuna artycomppiin, vaunuihin tai mihin tahansa muuhun niin nyppää tessussa tai steamissä. Voin vakuuttaa että edes täysin valmiina tämä ei ole op niihin verrattuna. Syyt seuraa:
1 jos tavara on matkalla 2 minuutissa tulikomennosta + lentoaika osaava ryhmä ei ole paikallaan niin kauaa
2 2min + lentoaika on silti aika helvetin hidasta toimintaa verrattuna artycomp. Artycompin ja tämä tarkkuusero on sitten aivan toista luokkaa. Artycompilla en 1km päähän ampuisi edes unissani niin tarkasti kun tällä
3 D30 ja M119 max amet onnistuu tällä, ei oonnistu maptools
4 vaikka testeissä olen onnistunut saamaan noin 1,5 minuutissa tavaran toimitettua ei tarkoita että pelitilanteessa se onnistuu, ja taas takaan että ei onnistu. Esimerrkinä 10km amet, laitan kaikki arvot alkaen tuliaseman sijainnista 1,5 minuutissa ja ammun M119 alakulmilla. Lentoaika 20-30 sek. Eli ensimmäinen satsi on maassa 2 minuutissa testitilanteessa jossa hoidan kaiken itse. Kun siellä sössitään tulenjohdon ja radioden kanssa on hyvä jos 3-4 minuutin väliin saadaan.

Ihan koska vaan testaamaan. KOSKA. VAAN. Voidaan myös keskustella kaikesta muusta mikä on rikki.

Voi katsoa myös aar isku rajalla vt5 11.5. Sieltä voi sitten laskea montako tuhatta frägiä tälllä laskentakaavalla saatiin.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: Mortar laskurit yms

Post by Bummeri »

Kun oli puhetta että sweeppien ampuminen mortarilla on vaikeaa tai siinä pitää laskea paljon, on se mielestäni väärin.
Aikoinaan kun pelattiin PR ARMA ja siinä tehtiin heittimillä niitä SWEEPPEJä elikkä siirretään tulta paikasta A paikaan B jatkuvasti ampuen välille, tehtiin se seuraavalla tavalla.

Ensinnäkin minä olin tehnyt taulukon josta sai normaalisti korot ja korjaukset korkeuserolle, mutta tärkeimpänä oli että taulukkoon oli myös jokaiselle etäisyydelle arvioitu se, että kuinka paljon koroa pitää muuttaa että ammutaan 50 metriä pitemmälle ja että kuinkapaljon pitää sivusuunnassa asetta kääntää jotta se leviää 50 metriä sivusuuntaan. Normaalisti näillä oli se etu että sanoin toiselle heittimelle toiset arvot ja toiselle toiset ja sitten kuulien välissä sirrettiin että saatiin semmonen 100m x 100m hajonta siihen iskuun. Tuo on vielä peruskauraa , mutta siten tällä oli sekin etu, että saatiin ammuttua nopeasti mielestäni tehokkain tulimuoto liikkuvaan viholliseen elikkä SWEEPPI.
Katsottiin alkupisteeksi se mistä vihollinen lähti liikkeelle ja lopupisteeksi se mihin suuntaan vihollinen oli menossa, tai toisinpäin. Sitten laskettiin alkupisteeseen koro ja suunta heittimille ja ensimmäinen kuula laitettiin siihen. Sitten sanoin heittimille vaikke että, "nosta x ja oikealle y astetta", sitten ammuttiin tähän pisteeseen ja sitten jatkettiin samallalailla kunnes heittimet oli kulkenut sen polun mitä haluttiin.
20160516142802_1.jpg
20160516142802_1.jpg (445.78 KiB) Viewed 5559 times
Se että +50m arvo alkupisteessä oli eri entä +50 arvo pistessä 3. oli yleensä varsin merkitsemätön virhe, mutta senkin sai siitä taulukosta katsottua.
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: Mortar laskurit yms

Post by Castor »

Tuntematon wrote:...Ja pelillisesti tämä tulee vain enemmän rikkomaan mortaria. Se on nyt jo mielestäni yks paskamaisimmista asseteista vastaan ostajan näkökulmasta. Tavallinen giffemies ei voi oikeastaan tehdä mitään sitä vastaan ja menee samalle tasolle kun ied pressureplatella...
SUOJAAN!
Image :D

Tai sitten voit laittaa äijille lapiot niin voivat kaivaa poterot ;)
Post Reply