coopeissa ai-ryhmille pelaajajohtajat
Posted: 25 Jun 2014, 02:53
Muutama kuukausi takaperin oli puhetta, että coop tehtävissä olisi AI:n elävöittämiseksi pelaaja kontrolloimassa vastapuolta high-commandilla. Mieleeni tulikin idea männävuosien pienemmistä kaveripeleistä, jossa esim kaupunginvaltaustehtävässä olisikin vastustajan ryhmänjohtajat (tai osa niistä) slotattavia, jolloinka pelaajat voisivat asetella ai-sotilaita järkevästi sen perinteisen säntäilyn sijaan. Tämä toisi uutta haastetta ja monipuolisuutta perinteisen BIS_fnc_taskDefend-käyttäytymisen rinnalle, ja olisi muutama pelaaja siellä täällä käyttäytymässä ei niin teköälymäisesti.
Tämä tietysti vaatisi kyseisiin slotteihin meneviltä pelaajilta taitoa komennella ai:ta, joka ainakin allekirjoittaneen mielestä on ihan mukavaa puuhaa. Jos niitä slotteja ei täytettäisi, esim pelaajamäärän vähyydestä johtuen, ei siitäkään kummoista haittaa olisi, olisi vaan muutama vastustaja vähemmän.
Kysymykset kuuluukin:
1. salliiko serverin asetukset tälläisen?
2. onko tässä mitään mieltä?
Tämä tietysti vaatisi kyseisiin slotteihin meneviltä pelaajilta taitoa komennella ai:ta, joka ainakin allekirjoittaneen mielestä on ihan mukavaa puuhaa. Jos niitä slotteja ei täytettäisi, esim pelaajamäärän vähyydestä johtuen, ei siitäkään kummoista haittaa olisi, olisi vaan muutama vastustaja vähemmän.
Kysymykset kuuluukin:
1. salliiko serverin asetukset tälläisen?
2. onko tässä mitään mieltä?