Page 1 of 1

AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Posted: 11 Mar 2018, 10:56
by JoneKone
Yleisön pyynnöstä niin laitan tänne löyhän speksi miten olin ajatellut, että tutkamodi voisi toimia.

Miksi?
Voi käyttää tehtävissä tukemaan IT assetteja paljastamalla vihollisen ilmaassettien tulosuunnan ja lentokorkeuden. Pakottaa siten pilotteja tekemään fiksumpia valintoja ja antaa taas lisää vaihtoehtoja tehtäväntekijöille eri skenaarioihin. Sitomalla modin toiminta CUP Anti-Air radar objektiin niin olisi myös pelaajilla jokin syy joko yrittää puolustaa tutkaa tai maalittaa ja tuhota niitä prioriteettinä. Jatkokehityksenä tutkamodista voisi olla vastatykistötutka. CUP:sta löytyy jopa Artillery radar objekti valmiina.


Ilmavalvontatutkan speksi:

Liitetään tehtäväntekovaiheessa tiettyyn henkilöön(hin) tai esim. UAV pädiin. Käyttöpaneeli ACE interaktiomenuun kautta ja havaintonäkymänä normi karttapohja.

Tutka näkee kaikki ilmayksiköt johon sillä on suora näköyhteys. Puut ja mäet sais mielellään vaikuttaa tähän. Yö ja sumu ei niinkään. Jos näille ei löydy moottorista tarvittavia komponentteja niin sitten homman voisi toteuttaa niin, että tutka paljastaa kylmästi vaan kaikki ilmayksiköt jotka lentävät yli 30 m korkeutta (tääkin voisi olla tehtäväntekijälle annettava parametri niin voi säätää tutkan sijainnin suhteen, että millä korkeudella lentävät objektit näkyy ja mitkä ei.).

Kun tutka näkee kohteen se ilmaistaan kartalle objektina johon tulee korkeus, suunta ja nopeustiedot (ei kylläkään pakolliset, alkuun pärjää vaikka pelkällä markkerilla). karttamarkkerin sijainnin päivitysväli voisi myös olla tehtävätekijälle parametrilla säädettävissä esim. 1 - 10 s väliltä.

Tutkan kantama tulisi mielellään olla myös säädettävä parametrillä. Jos hankalaa niin sitten kiinteästi vaikka 10 km säde.

Vastatykistötutkan speksi:

Liitetään tehtäväntekovaiheessa tiettyyn henkilöön(hin) tai esim. UAV pädiin. Käyttöpaneeli ACE interaktiomenuun kautta ja havaintonäkymänä normi karttapohja. Tutkan toiminta liitetään CUP Artillery radar objektiin.

Ilmaisee ampuvan tykistöassetin sijaintia tutkakäyttäjän kartalle. Kun epäsuora ampuu toiselle osapuolelle piirtyy kartaan markkeri (artillery tai mortar markkeri). Markkeri joko jää pysyväksi tai poistuu esim. 15 s jälkeen kartasta. Lisäfeaturena jos on helppo scriptata niin alkuun karttamarkkerin sijainti on esim. 200 m säteellä mutta tarkentuu jokaisen laukaisun myötä. 10:nen laukaisun kohdalla on jo tarkka sijainti näkyvissä.

Eli jos molemmilla osapuolilla on tykistöä niin epäsuoran yksiköt pystyvät maalittamaan toisiaan. Lisäisi taas mielenkiintoisia tehtäväntekovaihtoehtoja ja epäsuoraa voisi olla runsaammin tehtävissä olematta heti OP. Jokaisen salvon jälkeen olisi tutkien myötä lähes pakko vaihtaa asemia.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vastatykist%C3%B6tutka



Leko (ylempänä) ja heko (alempana)
Image

Ilmatutka ja vastatykistötutka:
Image

Artilley ja Mortar markkerit
Image

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Posted: 11 Mar 2018, 11:21
by Attila
Hyvältä näyttää! Etenkin tuo vastatykistötutka on varsin mielenkiintoinen konsepti mitä haluaisin nähdä käytännössä

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Posted: 11 Mar 2018, 12:09
by TheTaltsi
Samaa mieltä. Vaatisi KRH miehistöltä selkeästi enemmän taitoa ihan assistanteiltakin että siirtymät ja asemaanajot ovat tarpeeksi nopeita.

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Posted: 11 Mar 2018, 12:31
by Scottz
JoneKone wrote:Eli jos molemmilla osapuolilla on tykistöä niin epäsuoran yksiköt pystyvät maalittamaan toisiaan.
Ja tutkat olisivat riittävän kaukana ns. toiminta-alueen ja esim. heittimen kantaman ulkopuolella, ettei ensimmäiseksi sitä pistetä testikäynnistyksen jälkeen paskaksi, koska sijainti tiedossa? :roll:

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Posted: 11 Mar 2018, 14:25
by Bummeri
Image Yhdistää sen tollaseen

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Posted: 11 Mar 2018, 15:10
by JoneKone
Bummeri wrote:Image Yhdistää sen tollaseen
Hyvä idea. Toihan myös osittain ratkaisee sen ilmavalvontatutkan. Mut sellaiselle staattiselle tutkakohteelle vois myös olla kysyntää.

Toi Nyx/Weasel on vain niin susiruma ettei kukaan halua sitä käyttää. :D

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Posted: 11 Mar 2018, 16:28
by Cpl Honkonen
Et sää näe sitä rumaa sisältä ja siks toiseks noissa on se uusi sisätila.

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Posted: 12 Mar 2018, 21:39
by Tuntematon

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Posted: 12 Mar 2018, 22:48
by Nouty
JoneKone wrote: ...Toi Nyx/Weasel on vain niin susiruma ettei kukaan halua sitä käyttää. :D
Puhumattakaan siitä että se on paid content...

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Posted: 13 Mar 2018, 07:55
by Tuntematon
Nouty wrote:
JoneKone wrote: ...Toi Nyx/Weasel on vain niin susiruma ettei kukaan halua sitä käyttää. :D
Puhumattakaan siitä että se on paid content...
Köyhät ja alkoholistit kyykkyyn :lol: