AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia
Posted: 11 Mar 2018, 10:56
Yleisön pyynnöstä niin laitan tänne löyhän speksi miten olin ajatellut, että tutkamodi voisi toimia.
Miksi?
Voi käyttää tehtävissä tukemaan IT assetteja paljastamalla vihollisen ilmaassettien tulosuunnan ja lentokorkeuden. Pakottaa siten pilotteja tekemään fiksumpia valintoja ja antaa taas lisää vaihtoehtoja tehtäväntekijöille eri skenaarioihin. Sitomalla modin toiminta CUP Anti-Air radar objektiin niin olisi myös pelaajilla jokin syy joko yrittää puolustaa tutkaa tai maalittaa ja tuhota niitä prioriteettinä. Jatkokehityksenä tutkamodista voisi olla vastatykistötutka. CUP:sta löytyy jopa Artillery radar objekti valmiina.
Ilmavalvontatutkan speksi:
Liitetään tehtäväntekovaiheessa tiettyyn henkilöön(hin) tai esim. UAV pädiin. Käyttöpaneeli ACE interaktiomenuun kautta ja havaintonäkymänä normi karttapohja.
Tutka näkee kaikki ilmayksiköt johon sillä on suora näköyhteys. Puut ja mäet sais mielellään vaikuttaa tähän. Yö ja sumu ei niinkään. Jos näille ei löydy moottorista tarvittavia komponentteja niin sitten homman voisi toteuttaa niin, että tutka paljastaa kylmästi vaan kaikki ilmayksiköt jotka lentävät yli 30 m korkeutta (tääkin voisi olla tehtäväntekijälle annettava parametri niin voi säätää tutkan sijainnin suhteen, että millä korkeudella lentävät objektit näkyy ja mitkä ei.).
Kun tutka näkee kohteen se ilmaistaan kartalle objektina johon tulee korkeus, suunta ja nopeustiedot (ei kylläkään pakolliset, alkuun pärjää vaikka pelkällä markkerilla). karttamarkkerin sijainnin päivitysväli voisi myös olla tehtävätekijälle parametrilla säädettävissä esim. 1 - 10 s väliltä.
Tutkan kantama tulisi mielellään olla myös säädettävä parametrillä. Jos hankalaa niin sitten kiinteästi vaikka 10 km säde.
Vastatykistötutkan speksi:
Liitetään tehtäväntekovaiheessa tiettyyn henkilöön(hin) tai esim. UAV pädiin. Käyttöpaneeli ACE interaktiomenuun kautta ja havaintonäkymänä normi karttapohja. Tutkan toiminta liitetään CUP Artillery radar objektiin.
Ilmaisee ampuvan tykistöassetin sijaintia tutkakäyttäjän kartalle. Kun epäsuora ampuu toiselle osapuolelle piirtyy kartaan markkeri (artillery tai mortar markkeri). Markkeri joko jää pysyväksi tai poistuu esim. 15 s jälkeen kartasta. Lisäfeaturena jos on helppo scriptata niin alkuun karttamarkkerin sijainti on esim. 200 m säteellä mutta tarkentuu jokaisen laukaisun myötä. 10:nen laukaisun kohdalla on jo tarkka sijainti näkyvissä.
Eli jos molemmilla osapuolilla on tykistöä niin epäsuoran yksiköt pystyvät maalittamaan toisiaan. Lisäisi taas mielenkiintoisia tehtäväntekovaihtoehtoja ja epäsuoraa voisi olla runsaammin tehtävissä olematta heti OP. Jokaisen salvon jälkeen olisi tutkien myötä lähes pakko vaihtaa asemia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vastatykist%C3%B6tutka
Leko (ylempänä) ja heko (alempana)
Ilmatutka ja vastatykistötutka:
Artilley ja Mortar markkerit
Miksi?
Voi käyttää tehtävissä tukemaan IT assetteja paljastamalla vihollisen ilmaassettien tulosuunnan ja lentokorkeuden. Pakottaa siten pilotteja tekemään fiksumpia valintoja ja antaa taas lisää vaihtoehtoja tehtäväntekijöille eri skenaarioihin. Sitomalla modin toiminta CUP Anti-Air radar objektiin niin olisi myös pelaajilla jokin syy joko yrittää puolustaa tutkaa tai maalittaa ja tuhota niitä prioriteettinä. Jatkokehityksenä tutkamodista voisi olla vastatykistötutka. CUP:sta löytyy jopa Artillery radar objekti valmiina.
Ilmavalvontatutkan speksi:
Liitetään tehtäväntekovaiheessa tiettyyn henkilöön(hin) tai esim. UAV pädiin. Käyttöpaneeli ACE interaktiomenuun kautta ja havaintonäkymänä normi karttapohja.
Tutka näkee kaikki ilmayksiköt johon sillä on suora näköyhteys. Puut ja mäet sais mielellään vaikuttaa tähän. Yö ja sumu ei niinkään. Jos näille ei löydy moottorista tarvittavia komponentteja niin sitten homman voisi toteuttaa niin, että tutka paljastaa kylmästi vaan kaikki ilmayksiköt jotka lentävät yli 30 m korkeutta (tääkin voisi olla tehtäväntekijälle annettava parametri niin voi säätää tutkan sijainnin suhteen, että millä korkeudella lentävät objektit näkyy ja mitkä ei.).
Kun tutka näkee kohteen se ilmaistaan kartalle objektina johon tulee korkeus, suunta ja nopeustiedot (ei kylläkään pakolliset, alkuun pärjää vaikka pelkällä markkerilla). karttamarkkerin sijainnin päivitysväli voisi myös olla tehtävätekijälle parametrilla säädettävissä esim. 1 - 10 s väliltä.
Tutkan kantama tulisi mielellään olla myös säädettävä parametrillä. Jos hankalaa niin sitten kiinteästi vaikka 10 km säde.
Vastatykistötutkan speksi:
Liitetään tehtäväntekovaiheessa tiettyyn henkilöön(hin) tai esim. UAV pädiin. Käyttöpaneeli ACE interaktiomenuun kautta ja havaintonäkymänä normi karttapohja. Tutkan toiminta liitetään CUP Artillery radar objektiin.
Ilmaisee ampuvan tykistöassetin sijaintia tutkakäyttäjän kartalle. Kun epäsuora ampuu toiselle osapuolelle piirtyy kartaan markkeri (artillery tai mortar markkeri). Markkeri joko jää pysyväksi tai poistuu esim. 15 s jälkeen kartasta. Lisäfeaturena jos on helppo scriptata niin alkuun karttamarkkerin sijainti on esim. 200 m säteellä mutta tarkentuu jokaisen laukaisun myötä. 10:nen laukaisun kohdalla on jo tarkka sijainti näkyvissä.
Eli jos molemmilla osapuolilla on tykistöä niin epäsuoran yksiköt pystyvät maalittamaan toisiaan. Lisäisi taas mielenkiintoisia tehtäväntekovaihtoehtoja ja epäsuoraa voisi olla runsaammin tehtävissä olematta heti OP. Jokaisen salvon jälkeen olisi tutkien myötä lähes pakko vaihtaa asemia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vastatykist%C3%B6tutka
Leko (ylempänä) ja heko (alempana)
Ilmatutka ja vastatykistötutka:
Artilley ja Mortar markkerit