Page 2 of 3

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Posted: 13 Sep 2016, 09:40
by JoneKone
Hmmm. Muistaakseni respalliset tehtävät vastustettiin myös pitkään ja ettei homma tule toimimaan ja että vie immersion jne. Silti oli nyt palautteen perusteella todella onnistunut respallinen tehtävä viime sunnuntaina? Tie siihen ei ole ollut helppo. Äkkiseltään muistan ainakin kaksi eventtiä jossa on ollut respa ja palaute on ollut vaihtelevaa. Joko huolto ei ole toiminut, respascriptissä on ollut bugeja tai tehtävästä tuli grindi.

Hieman samanlaista kehitystä on ollut zeuksen kanssa, ainakin kaksi eventtiä on pelattu zeuksella mutta on erinnäisiä ongelmia ollut. Täysin onnistunutta Zeus-eventtiä ei ole vissiin vielä onnistuttu toteuttamaan? Tämä ei tarkoita sitä ettei zeus-tehtävät eivät vaan toimi, vaan vain ainoastaan sitä ettei olla löydetty ratkaisua teknisiin ongelmiin ja löydetty zeuksien toimintaan sopivaa mallia. Zeuksen käyttö tehtävää ohjaavana "ylijumalana" on vain loistava konsepti ja sitä kannattaa hioa.

Ite kannatan enemmänkin mantraa never say never. Jos konsepti ideapohjalta vaikuttaa toimivalta ja mahdolliset ongelmat pystytään hallinnoimaan toimenpiteillä niin silloin ehkä kannatta edes kerran tai kaksi yrittää?

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Posted: 13 Sep 2016, 09:42
by JoneKone
Konzig wrote:Alde[RSC]:n kanssa puhuttiin just eilen, että olis kiva olla tuommoisessa elävöittämisroolissa.....
ruoste wrote:Pitäisikö perustaa ihan tiimi pohtimaan mainitunlaisen eventin järkkäämistä, siten että mahdolliset vastaosastomiehet ovat jo alusta lähtien mukana suunnittelemassa tapahtumaa ja sen kulkua.
Hyvä ehdotus!

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Posted: 13 Sep 2016, 10:31
by TugeX
Oman käsityksen mukaan respaongelmat on rajoittuneet ainoastaan tvt matseihin balansoinnin ja respan aiheuttaman munaravin takia.

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Posted: 13 Sep 2016, 11:05
by JoneKone
TugeX wrote:Oman käsityksen mukaan respaongelmat on rajoittuneet ainoastaan tvt matseihin balansoinnin ja respan aiheuttaman munaravin takia.
Yritän tässä muistella onkos meillä niitä respallisia COOP:eja ollut kuinka paljon? Yhden Paavon järkkäämä 2014 muistan (ehkä), mut ei oikein muita (jäänyt välistä)? :)

Respallisissa TVT:issä on varmasti vielä hiomista. Voisikohan niissä myös toimia A&D periaate? nythän muistaakseni ne on aina balanssoitu aika 50/50? Toinen osapuoli voisi lähtökohtaisesti olla suunniteltu heikommaksi, mutta voitto/tasapeli/häviö määritellään siitä, että kuinka paljon maastoa on pystytty pitämään kun tehtävän aikaraja loppuu? Pelaajien respakertojen määrä voisi myös rajoittaa (en tiedä yhtään millaista toteutusta vaatisi)? Hieman OT, pitääkö Respa TVT:teissä threadi perustaa? :)

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Posted: 13 Sep 2016, 11:40
by Bummeri
Harmi vaan että maaliosastot ja Zeuksien ohjaamat viholliset on tylsiä vastustajia ja intensiteetti puuttuu. Bilikin aikoinaan sanoi, että olis hienoa jos Zeuksella olis rajalliset resurssit ja voimat, mutta pyrkimys olisi voittaa. Ilehän aikoinaan teki sellaisen tehtävän COTvT missä oli tätä henkeä. Vaikka se kaipasikin hiomista, oli siinä paljon hyvää, mitä normi coopeista puuttu.

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Posted: 13 Sep 2016, 12:10
by JoneKone
Bummeri wrote:Harmi vaan että maaliosastot ja Zeuksien ohjaamat viholliset on tylsiä vastustajia ja intensiteetti puuttuu. Bilikin aikoinaan sanoi, että olis hienoa jos Zeuksella olis rajalliset resurssit ja voimat, mutta pyrkimys olisi voittaa. Ilehän aikoinaan teki sellaisen tehtävän COTvT missä oli tätä henkeä. Vaikka se kaipasikin hiomista, oli siinä paljon hyvää, mitä normi coopeista puuttu.
Mitä testasin niin high commandilla ja UAV:llä pääsee aika lähelle tätä ilman, että tarvitsisi puukottaa Zeusta (tosin moduleitahan löytyy siihenkin). Eli joukkoja pääsee siirtelemään ja UAV:llä saa sitten pikkaisen parempaa tilannetietoa kuin pelkästään kartasta/kiikareilla katsomalla tai liian OP kaikkitietävänä zeuksena. Käytössä olevat assetit on rajatut heti alusta lähtien tehtäväntekijän näkemyksen mukaisesti.

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Posted: 13 Sep 2016, 17:00
by Trade
Kyllä se maaliosasto oppii olemaan, kun Zeus pamauttaa ne muutaman kerran gradilla/tykistöllä/ilmaiskulla kuoliaaksi. :lol:

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Posted: 13 Sep 2016, 18:09
by Konzig
Bummeri wrote:Harmi vaan että maaliosastot ja Zeuksien ohjaamat viholliset on tylsiä vastustajia ja intensiteetti puuttuu. Bilikin aikoinaan sanoi, että olis hienoa jos Zeuksella olis rajalliset resurssit ja voimat, mutta pyrkimys olisi voittaa. Ilehän aikoinaan teki sellaisen tehtävän COTvT missä oli tätä henkeä. Vaikka se kaipasikin hiomista, oli siinä paljon hyvää, mitä normi coopeista puuttu.
Eiköhän zeusryhmä kuitenkin asteen enemmän intensiteettiä luo kuin paikallaan seisova AI. Itse ainakin ajattelin juurikin, että esim. tuossa Red Alert coopin kaltaisessa tehtävässä AI:n seassa olisi myös vaikkapa ryhmällinen ihmisiä nostamassa vaikeusastetta. Pitää vaan olla oikeat ihmiset, että eivät käytä väärin zeusvoimiaan. Se olisi varmasti aluksi pienimmän vaivan tie Coopin laadun nostamiseen (entisestään).

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Posted: 13 Sep 2016, 19:38
by JP-9000
JoneKone wrote:
TugeX wrote:Oman käsityksen mukaan respaongelmat on rajoittuneet ainoastaan tvt matseihin balansoinnin ja respan aiheuttaman munaravin takia.
Yritän tässä muistella onkos meillä niitä respallisia COOP:eja ollut kuinka paljon? Yhden Paavon järkkäämä 2014 muistan (ehkä), mut ei oikein muita (jäänyt välistä)? :)
AFI:n esihistoriassa oli vielä noita "isoja" COOP eventtejä enemmänkin ja niissä oli lähes kaikissa järjestään jonkinlainen respa.

Mitä ketjun yleiseen aiheeseen tulee, niin vittujoo lisää cooppia! Harmittaa kyllä ihan pipona, että en päässyt tuohon viimeisimpään eventtiin. Se coop on mulle se juttu jonka takia aloin aikanaan ARMAa pelaamaan ja aika pitkälti se juttu minkä takia ARMAn pelaaminen on viime aikoina jäänyt aika vähälle, AFIssa kun pelataan nykyään lähes yksinomaan viikkopeleissä TvT:tä joka ei vaan mitenkään onnistu luomaan samanlaista suuren draaman, skaalan ja immersion tuntua kuin hyvä COOP.

Maaliosasto + Zeus voisi toimia todella hyvin, mutta vaatii melkoisesti kyllä esivalmistelua ja suunnittelua, paljon enemmän oikeastaan kuin puhdas AI - tehtävä. Näkisin että eniten maaliosastosta olisi hyötyä juurikin jonkinlaisena tiedustelu ja häirintäosastona, sekä assettien kaitsemisessa.

Re: COOP-tyylinen tehtävä maaliosastolla

Posted: 13 Sep 2016, 21:49
by Cpl Honkonen
Sillon kun oli ruotsipeli viimeksi niin se tämä Luetin oli kiinnostunu jonkun verran tekmään yhteistyötä kun sen videoon sillon kommentoin että meillä on hiton iso peli. Sen pesiaalia on juurikin nuo jeesustelu tehtävät.

https://www.youtube.com/user/Luetin09