Viikkopeli tehtävät
Re: Viikkopeli tehtävät
Tämä biisi kuvastaa tämän hetken tunnelmia
Tosiaan ei ole tarkoitus vähätellä muiden pelaajien kritiikkiä aiheesta mistä ollaan käsitelty, mutta pidetään kuitenkin pilke silmäkulmassa
----
Oma ajatukseni COOP vs TvT liittyen.
COOP -tehtävän kulku 9/10 tapauksista:
Joukkue suorittaa moottorimarssin jalkautumispisteelle. Joukkue muodostaa avorivin mäen päälle josta näkee koko kohde-alueen. Joukkue avaa tulen ja pudottaa kaikki liikkuvat kohteet. Joukkueen yksi tai kaksi ryhmää suorittaa lopun swiippauksen. Tehtävä ohi.
Tämä on yksi syy miksi itse en jaksa coopitella enään.
Tosiaan ei ole tarkoitus vähätellä muiden pelaajien kritiikkiä aiheesta mistä ollaan käsitelty, mutta pidetään kuitenkin pilke silmäkulmassa
----
Oma ajatukseni COOP vs TvT liittyen.
COOP -tehtävän kulku 9/10 tapauksista:
Joukkue suorittaa moottorimarssin jalkautumispisteelle. Joukkue muodostaa avorivin mäen päälle josta näkee koko kohde-alueen. Joukkue avaa tulen ja pudottaa kaikki liikkuvat kohteet. Joukkueen yksi tai kaksi ryhmää suorittaa lopun swiippauksen. Tehtävä ohi.
Tämä on yksi syy miksi itse en jaksa coopitella enään.
Re: Viikkopeli tehtävät
On selvää että yhteisö tarvitsee pelaajaluokan 30-50 TVT-tehtäviä enemmän vaikka nykyisiä tehtäviä siellä onkin - jossain vaiheessa nekin pelataan. Muistakaahan kuitenkin että läpipelattu tehtävä ei ole kelvoton muutamankaan pelikerran jälkeen. Kyseessä on nyt vain valinnanvarasta.
Last edited by Härö on 17 May 2018, 17:05, edited 1 time in total.
Reason: asd
Reason: asd
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Viikkopeli tehtävät
Mielestäni tuo on enemmänkin tehtävän toteutuksen vika jos se mahdollistaa tuollaisen. Ai saa kuitenkin reagoimaan tuollaisiin tilanteisiin ja tekemään vaikka koukun tai ylipäätään miksi ei ole laitettu AI asetuksia niin että ne pitäisi silmällä tuota hallitsevaa maastonkohtaa ja ammu kaikkea mikä siellä liikkuu ja sen jälkeen tee itse lopun swiippauksen?Paavo wrote: COOP -tehtävän kulku 9/10 tapauksista:
Joukkue suorittaa moottorimarssin jalkautumispisteelle. Joukkue muodostaa avorivin mäen päälle josta näkee koko kohde-alueen. Joukkue avaa tulen ja pudottaa kaikki liikkuvat kohteet. Joukkueen yksi tai kaksi ryhmää suorittaa lopun swiippauksen. Tehtävä ohi.
Tämä on yksi syy miksi itse en jaksa coopitella enään.
Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018
Olisin samaa mieltä Raimon kanssa. Hyviä pointteja.raimo wrote:Toki, pieni TVT ei ole enää isomman skaalan sotaa. Mutta ei niihin cooppeihin ole tulossa sitäkään määrää pelaajia mitä tulisi jos olisi TVT tarjolla, ainakaan nykyisillä tehtävillä. Cooppien saaminen mielenkiintoisiksi vaatii paljon enemmän tehtäväntekijältä kuin TVT, jossa lyödään vaan unitit kartalle. Jos coopit tehdään samalla kaavalla niin saadaan tunnotonta marssimista paikasta A paikkaan B.Castor wrote: Väittäisin päinvastoin, pikku TVTstä lähtee arma fiilis ja tulee sellanen olo että olis pitänyt mennä pelaan insua, squadia tai jotain muuta kun pelaaminen ei ole enään verrattavissa isoihin TVT-matseihin, pienen porukan coopissa sentään saa joukkueen vielä kasaan ja siten se muistuttaa isoa TVTtä enemmän.
Vaihtoehtona olisi kokeilla COTVT konsepteja joissa saadaan vähän puolia molemmista, isompi skaala ja mahdollisuus vastustajan monipuolisempiin taktiikoihin. Tai sitten luovutaan ideoita rajoittavista tehtävästandardeista ja katsotaan millaista palautetta tulee.
Etenkin tota COTVT ajatusta ei ole mun mielestä hyödynnetty vielä tarpeeksi AFI:ssa. COTVT:ssä AI olisi parhaimmillaan vain nyanssina tuomassa massaa ja tilanteita pelaajien toimien rinnalla. Paras tilannehan olisi silloin kun pelaaja ei edes tiedä tappelevansa AI:ta vai toista pelaajaa vasten.
Yleisesti, niin mielestäni standardit on hyvät silloin kun mahdollistavat, että voidaan standardisoida toimintatapoja ja mahdollistaa laadukasta pelaamista. Esim. radiot toimivat ja kanavat löytyvät aina samasta paikasta, briiffistä saa selvää, tehtävä on edes jotenkin balanssissa ja johdettavat kokoonpanot jotenkin johdettavissa. Lähtötilannehan oli aikoinaan se, ettei koskaan tiennyt millainen tehtävä oli tiedossa seuraavaksi. Tais olla muutama peräkkäinen clusterfuck joka antoi lähtölaukauksen nykyisille standardeille.
Riskinä kaikessa "lainsäädännössä" on kuitenkin siinä, että kun sääntöjä on keksitty tarpeeksi niin ne alkavat tukahduttaa yleistä tekemistä ja muuttuvat byrokratiahelvetiksi tai mahdollistavat vain yhdenlaista tasapäistettyä toimintaa. En tässä vaiheessa osaa sanoa missä mennään kehityskaarta, mutta standardien osalta pitää olla tarkkana kun aletaan rajoittamaan millaista sisältöä enää voida rakentaa tehtäviin tai kuinka paljon lisätyötä aiheutetaan tehtäväntekijöille muuttaa asiat tehtäviinsä.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018
Tämän takia en jaksa enää ylläpitää vanhoja tehtäviä.JoneKone wrote:kuinka paljon lisätyötä aiheutetaan tehtäväntekijöille muuttaa asiat tehtäviinsä.
Re: Viikkopeli tehtävät
Tässä vielä analyysien tueksi keskiviikon ja lauantain ensimmäisen tehtävän pelaajamäärä sekä liukuva keskiarvo viideltä pelikerralta.
Last edited by faf on 17 May 2018, 18:26, edited 1 time in total.
Re: Viikkopeli tehtävät
faf wrote:Tässä vielä analyysien tueksi joka keskiviikon ja lauantain ensimmäisen tehtävän pelaajamäärä sekä liukuva keskiarvo viideltä pelikerralta.
Onpas mielenkiintoinen, joku joskus maininnut että ei kesällä pelaajakatoa ole....
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018
Osaako joku vastata tähän. Paljon puhetta että rajoittavat mutta miten.Tuntematon wrote: Otamme mielellämme esimerkkejä miten/millaisia tehtävästandardit estävä tekemästä?
-
- Posts: 67
- Joined: 01 Apr 2016, 18:38
Re: Viikkopelit Ke 16.5.2018
Rajoitus B-medicaliin: tylsä versio lääkintätoiminnasta, eikä vaadi älyllistä toimintaa lämäriltä. A-medicalilla jopa lämärin roolista saisi mielenkiintoisen, kun tässäkin roolissa pelaavan tehtävän mielekkääksi.Tuntematon wrote:Osaako joku vastata tähän. Paljon puhetta että rajoittavat mutta miten.Tuntematon wrote: Otamme mielellämme esimerkkejä miten/millaisia tehtävästandardit estävä tekemästä?
ArtiCompun käytön kielto (?): vaikka modernit asejärjestelmät jo sisältävät laskevat tietokoneet niitä ei silti saa käyttää, vaikka puolustajan linnottaisi hyvin. Tämä rajoittaa epäsuorat assetit.
Tehtävän tulee olla yksinkertainen: tämähän rajoittaa tehtäviä niin, ettei mitään erikoisempaa saa edes kokeilla?
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Viikkopeli tehtävät
Arty computeria saa käyttää. Kunhan ilmoittaa sen slotin nimessä.
Onko esimerkkiä liian monimutkaisesta tehtävästä?
Onko esimerkkiä liian monimutkaisesta tehtävästä?