Arma 3 Viikkopelit Keskiviikkona 4.5.2016

User avatar
Anssi
Posts: 597
Joined: 21 Feb 2014, 19:43
Location: Vantaa

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikkona 4.5.2016

Post by Anssi »

Pelaajan discotessa juoksussa AI jatkaa juoksua samaan suuntaan niin kauan kunnes kuolee tai pelaaja tulee takaisin.
Image[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.']Image[/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Tikka
Posts: 993
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikkona 4.5.2016

Post by Tikka »

Anssi wrote:Pelaajan discotessa juoksussa AI jatkaa juoksua samaan suuntaan niin kauan kunnes kuolee tai pelaaja tulee takaisin.
Tapahtuuko näin aina? Vain pelkästään jos pelaaja liikkuu johonkin suuntaan samalla kun disconnectaa?
niemih
Posts: 160
Joined: 03 Mar 2015, 07:56

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikkona 4.5.2016

Post by niemih »

Eikös tämän threadin pitäisi olla palaute-osiossa?

Eilisestä pelistä: olin 3. tehtävässä A2 ryhmänjohtaja ja homma meni muuten ihan ok, mutta kun piti toimia tulenjohtajana ja ryhmänjohtajana yhtäaikaa, niin minulla ainakin loppui kapasiteetti hyppiä radioissa koko ajan. Tämä korostui, kun oli 3 partiota johdettavana ja partionjohtajalta tulee vielä korjauspyyntöjä iskuihin. Samanaikaisesti piti hoitaa blu-on-blu tilannetta ja käsitellä kontaktiraportteja joka suunnasta. Yksittäiseen pisteeseen tulen pyytäminen kertaluonoisesti ei ole ongelma, mutta Tango halusi vielä, että pysyn verkossa ja ilmoitan osuuko kranaatit kohdilleen. Omasta mielestäni en voi ryhmänjohtajana vaan kadota joukkueverkosta viideksi minuutiksi, kun ollaan hyökkäämässä?? No, pohdin tätä itsekseni ja päätin heittää tänne muutamia ajatuksia siitä, miten tulikomennot saadaan välitettyä joukkueessa.

RJ heittää tulipyynnön joukkueverkkoon, 15 ottaa kopin ja jatkaa hommaa tukiverkossa
Toimii hyvin, jos on yksittäinen, selkeä maali. sitten kun koordinaatit on heitetty PSG:lle, niin homma ei enää ruuhkauta joukkueverkkoa. Voidaan samalla tavalla ilmoittaa vaikutus, joka ruuhkauttaa verkkoa ehkä 5 sekuntia. Samalla myös kaikki ryhmät tietää minne tulta tulee. Jos taas tulta pitää korjata useasti, niin sitten varmasti ruuhkauttaa joukkueverkkoa liiaksi. Toisaalta jos joukkue on tiiviissä kasassa ja 15 voi nopeasti siirtyä siten, että saa silmät maaliin ja tulenjohto siirtyy pois joukkueverkosta.

RJ hyppää tukiverkkoon ja hoitaa itse tulikomennon sieltä
Tämäkin toimii kertaluontoisena pyyntönä selkeisiin maaleihin, mutta jos verkkoon pitää jäädä pitemmäksi aikaa korjaamaan osumia, niin sitten RJ on pois joukkueverkosta jonkin aikaa. Jos ryhmän tehtävänä on ottaa asemat ja tukea hyökkäystä, niin tämä voi olla ihan ok, mutta jos ryhmä on hyökkäävä osasto (kuten eilen), niin verkosta pois oleminen ei ole hyvä juttu. Tämä voi olla ihan hyvä tapa, mutta mielestäni RJ:n pitäisi muistaa aina ilmoittaa kontakti ensin kympille ja pyytää epäsuoraa sieltä, näin kaikki ryhmät saavat tiedon vihollisesta ja kymppi antaa luvan mortarin käyttöön. Menee mielestäni mahdottomaksi, että RJ:t menevät ominpäin tukiverkkoon ja pyytävät sieltä tulta kertomatta asiasta kenellekään??

Ryhmissä on FO tai partionjohtaja (eli joku muu kuin RJ) joka johtaa tulta
Tekisin tämän niin, että tulta pyydetään äskeisen tavan mukaan joukkueverkosta kympiltä, ja kymppi antaa siihen luvan, mutta tämän jälkeen homma hoituisi joko siten, että esim partionjohtaja, FO tai 15, kuka nyt sattuu olemaan lähimpänä, hoitaa tulenjohdon tukiverkossa. Kun on monta toimijaa, niin PSG:llä on ylin valta tukiverkossa.

Olisin itse eilen käskenyt partionjohtajan tukiverkkoon johtamaan tulta suoraan, mutta kun heillä ei ollut radioita joilla pääsee sinne. Samalla kun olin hoitamassa tulikomentoa, niin piti selvittää blu-on-blu tilannetta ja ilmoittaa viholliskontakteista muille ryhmille, joten ei ollut mitenkään kovin hallittu tilanne...
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikkona 4.5.2016

Post by Tuntematon »

niemih wrote:Eikös tämän threadin pitäisi olla palaute-osiossa?
Testieventti. Eiköhän silloin se palaute kuulu tänne??
niemih wrote: ...hyppiä radioissa koko ajan....
Pitkään vaan additionaali? Ei tarvitse pomppia.
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikkona 4.5.2016

Post by TheTaltsi »

Tuntematon wrote:
niemih wrote:Eikös tämän threadin pitäisi olla palaute-osiossa?
Testieventti. Eiköhän silloin se palaute kuulu tänne??
Tulevat pelitapahtumat alla oli niemih viestin kirjoittamisen aikana
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikkona 4.5.2016

Post by JoneKone »

Konzig wrote:Siinä kun on sekin, että jos tehtävä ei tule täyteen, niin ylin johtaja valitsee mitkä assetit otetaan.
Ymmärrän tänkin, mutta soveltaisi aina kun mahdollista? Eihän nää jutut vaadi kuin pelisilmää. Ymmärrän myös miksi nyt tehdään kuten tehdään. Mut jos ite jo tietäisin etten pilotiksi pääse niin silloin voin vaik yhtä hyvin mennä johtamaan. Toisin päin slotatessa niin odotan pilottipaikkaa viimeiseen asti ja meen sit vaik giffemieheksi.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
IsaiahCortez
Posts: 340
Joined: 29 Jul 2013, 00:09
Location: Keskimmäinen sormi

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikkona 4.5.2016

Post by IsaiahCortez »

niemih wrote:Eikös tämän threadin pitäisi olla palaute-osiossa?

Eilisestä pelistä: olin 3. tehtävässä A2 ryhmänjohtaja ja homma meni muuten ihan ok, mutta kun piti toimia tulenjohtajana ja ryhmänjohtajana yhtäaikaa, niin minulla ainakin loppui kapasiteetti hyppiä radioissa koko ajan. Tämä korostui, kun oli 3 partiota johdettavana ja partionjohtajalta tulee vielä korjauspyyntöjä iskuihin. Samanaikaisesti piti hoitaa blu-on-blu tilannetta ja käsitellä kontaktiraportteja joka suunnasta. Yksittäiseen pisteeseen tulen pyytäminen kertaluonoisesti ei ole ongelma, mutta Tango halusi vielä, että pysyn verkossa ja ilmoitan osuuko kranaatit kohdilleen. Omasta mielestäni en voi ryhmänjohtajana vaan kadota joukkueverkosta viideksi minuutiksi, kun ollaan hyökkäämässä?? No, pohdin tätä itsekseni ja päätin heittää tänne muutamia ajatuksia siitä, miten tulikomennot saadaan välitettyä joukkueessa.

RJ heittää tulipyynnön joukkueverkkoon, 15 ottaa kopin ja jatkaa hommaa tukiverkossa
Toimii hyvin, jos on yksittäinen, selkeä maali. sitten kun koordinaatit on heitetty PSG:lle, niin homma ei enää ruuhkauta joukkueverkkoa. Voidaan samalla tavalla ilmoittaa vaikutus, joka ruuhkauttaa verkkoa ehkä 5 sekuntia. Samalla myös kaikki ryhmät tietää minne tulta tulee. Jos taas tulta pitää korjata useasti, niin sitten varmasti ruuhkauttaa joukkueverkkoa liiaksi. Toisaalta jos joukkue on tiiviissä kasassa ja 15 voi nopeasti siirtyä siten, että saa silmät maaliin ja tulenjohto siirtyy pois joukkueverkosta.

RJ hyppää tukiverkkoon ja hoitaa itse tulikomennon sieltä
Tämäkin toimii kertaluontoisena pyyntönä selkeisiin maaleihin, mutta jos verkkoon pitää jäädä pitemmäksi aikaa korjaamaan osumia, niin sitten RJ on pois joukkueverkosta jonkin aikaa. Jos ryhmän tehtävänä on ottaa asemat ja tukea hyökkäystä, niin tämä voi olla ihan ok, mutta jos ryhmä on hyökkäävä osasto (kuten eilen), niin verkosta pois oleminen ei ole hyvä juttu. Tämä voi olla ihan hyvä tapa, mutta mielestäni RJ:n pitäisi muistaa aina ilmoittaa kontakti ensin kympille ja pyytää epäsuoraa sieltä, näin kaikki ryhmät saavat tiedon vihollisesta ja kymppi antaa luvan mortarin käyttöön. Menee mielestäni mahdottomaksi, että RJ:t menevät ominpäin tukiverkkoon ja pyytävät sieltä tulta kertomatta asiasta kenellekään??

Ryhmissä on FO tai partionjohtaja (eli joku muu kuin RJ) joka johtaa tulta
Tekisin tämän niin, että tulta pyydetään äskeisen tavan mukaan joukkueverkosta kympiltä, ja kymppi antaa siihen luvan, mutta tämän jälkeen homma hoituisi joko siten, että esim partionjohtaja, FO tai 15, kuka nyt sattuu olemaan lähimpänä, hoitaa tulenjohdon tukiverkossa. Kun on monta toimijaa, niin PSG:llä on ylin valta tukiverkossa.

Olisin itse eilen käskenyt partionjohtajan tukiverkkoon johtamaan tulta suoraan, mutta kun heillä ei ollut radioita joilla pääsee sinne. Samalla kun olin hoitamassa tulikomentoa, niin piti selvittää blu-on-blu tilannetta ja ilmoittaa viholliskontakteista muille ryhmille, joten ei ollut mitenkään kovin hallittu tilanne...
Oikean maailman pyssy leikeissä RJ huutaa joukkueen TJ:lle radiossa että missä suunnassa kuinka kaukana vihollista omista asemista ja jatkaa taistelua. Silloin TJ hoitaa sen tulen pyytämisen ja RJ:n vain pitää miettiä sitä että ei juokse epiksen alle.

Tämän takia aina itse itken verta kun kuulen osapuolen komentajan sanovan "Ja rj:t voi vapaasti pyytää tulta tuki verkossa" jos tehtävässä on FO. Ihan syystäkin sen epiksen kutsuminen yleensä nakitetaan ihan siihen hommaan tarkoitetulle heepolle, jotta hommat luistaisivat.
“If you don’t have enough artillery, quit.”
– General Richard Cavasos
"Kylmä, nälkä ja väsymys ovat siviilin harhaluuloja, sotilas tuntee puutetta ainoastaan ampumatarvikkeista."
niemih
Posts: 160
Joined: 03 Mar 2015, 07:56

Re: Arma 3 Viikkopelit Keskiviikkona 4.5.2016

Post by niemih »

Komppaan Cortezia tässä, että mielestäni RJ:n pitäisi johtaa joukkoa taistelussa, ei johtaa tulta. Mietin tuota additionalia kyllä eilen, ja se toimii pienemmän ryhmän kanssa. Mutta 3 partion marine-ryhmä, sekä tuki ja joukkueverkko on minulle liikaa. Tämä ei oikeasti vaadi muuta, kun että tukiverkko laitetaan sellaiselle kanavalle, että siihen pääsee lyhyellä. RJ voi sitten halutessaan nakittaa kenen tahansa osaavan tilaamaan sen tulen tai hoitaa homman itse.
Post Reply