ARMA 3 modikeskustelu

User avatar
Castor
Posts: 1448
Joined: 01 Aug 2013, 13:51
Location: Hämeenlinna

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Castor »

Bummeri wrote:Pelaajilla on henkilökohtaisista taidoista tai kokemuksen puuttesta johtuen paljon käyttämätöntä tulivoimapotentiaalia, jolla supressoida vihollista. Tämä uusi buffi on tarpeeton lisä, ja sitä tulisi merkittävästi muokata tai poistaa kokonaan.
Sitä, ettei kaikki osaa supressoida vihollista nykyisellään ei pitäisi lähteä korjaamaan tällaisella immersiota rikkovalla ja PRstä kopioidulla tavalla. Ongelma on kuitenki enimmäkseen JJ-RJ-PJ ajattelutavasta johtuva, minulla ainakin on runsaasti kokemuksia jolloin vihollinen on ajettu karkuun tai supressoitu ryhmien tulivoiman keskittämisellä.
Iso tekijä toki on että porukka ei osaa vaan antaa suojatulta, mutta kääntöpuolena tuo on tuskin parantumassa mihinkään.

Mutta kunnon suojatulen vaikutuskin on kyseenalainen, erityisesti siihen vaikuttaa kartta ja tehtävän kohta. Puoltuntia sisään alkaa tappamisen himo tuntua niin paljon ettei mikään supressio auta. Myöskään vt5 tyyppisessä maastossa ei paljoa luoteja totella kun "ei se vihollinen osu kuitenkaan"

Olen kyllä täysin samaa mieltä että suppressio modin ei pitäisi estää toimintaa vaan korkeintaa kevyesti haitata. Tehdään efektistä enemmän silmien räpyttelyn tyylistä: näkö sumentuu laidoilta ja vähän tummuu n. 1sekunnin ajaksi (jatkuvassa tulituksessa jatkuva efekti.)
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Bummeri »

Castor wrote: Myöskään vt5 tyyppisessä maastossa ei paljoa luoteja totella kun "ei se vihollinen osu kuitenkaan"
Ehkäpä jo klassinen esimerkki vt5 kartalla supression voimasta:

AFI AAR:
2016-04-13_21-26_TVT118_Vetta_sataa_ja_vituttaa_v2
Ajassa 00:17:29 Blufor ajaa HAKAn ryhmän ja minut pakosalle melkoisella tulimyrskyllä.

(TIKKA: Saisko AFI AAR Urleja, jotka linkkais oikeaan filuun ja hetkeen ja kohtaan?)
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Väyrynen
Posts: 141
Joined: 25 Oct 2015, 00:33

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Väyrynen »

Ensin valitetaan, että ei tiedä millonka sinua ammutaan, ja sitten valitetaan kun tiedät että sinua ammutaan.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Bummeri »

Väyrynen wrote:Ensin valitetaan, että ei tiedä millonka sinua ammutaan, ja sitten valitetaan kun tiedät että sinua ammutaan.
Se miten se on toteutettu on pielessä.

EDIT: Olin itsekkin aikoinaan sitä mieltä, että tuollainen supressio homma olis hyvä ja värkäilin jopa niiden skriptien kanssa. Sittemin olen tullut siihen tulokseen, että ne eivät ole paras mahdollinen tapa toteuttaa tuo. Esimerkiksi ARMA3 kun tuli ylisoonisten ammuksien napsuminen, ymmärsin että tämä on se oikea suunta immersion kanalta.
Last edited by Bummeri on 02 Feb 2017, 14:01, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:
Väyrynen wrote:Ensin valitetaan, että ei tiedä millonka sinua ammutaan, ja sitten valitetaan kun tiedät että sinua ammutaan.
Se miten se on toteutettu on pielessä.

EDIT: Olin itsekkin aikoinaan sitä mieltä, että tuollainen supressio homma olis hyvä ja värkäilin jopa niiden skriptien kanssa. Sittemin olen tullut siihen tulokseen, että ne eivät ole paras mahdollinen tapa toteuttaa tuo. Esimerkiksi ARMA3 kun tuli ylisoonisten ammuksien napsuminen ymmärsin että tämä on se oikea suunta immersion kanalta.
Ruudun täydellinen sumentuminen lienee liioiteltua eikä oikein paranna pelikokemusta. Käsittääkseni toi laxemanin suppress tosiaan enemmänkin alunperin ollut tarkoitettu AI:ta vasten pelaamiseen, AI:han ampuu sellaista randomisoitua yksittäislaukausta/purskeita jolloin toi toimii. Ihimipelaaja kun tyhjentää kk-vyön niin efekti lyö yli.

Joskus ite toivonut sellaista, että kun luoti/ammus iskeytyy tai ohittaa pelaajaa n. 1 m säteeltä niin silloin näkökentän reunat tummuisi hetkellisesti (~1 s.). Yliääninapsuista on edelleen vaikeata arvioida milloin luodit menevät 3 m yli pään tai vastaavasti korvan vierestä jollonka reunojen tummuminen auttaisi ymmärtämään milloin oikeasti kannatta vetää pään alas. Tällöin myös ns. "luonnollinen" suppressoituminen vahvistuisi ja Bummerin mainitsemat tilanteet ylestyisi, ilman että keltään viedään näkökenttä.

Jos IRL vastaavutta haetaan niin kaikki lentävät ammukset ja räjähdykset ilmoittavat olemassaolostaan paineallolla. Tällä hetkellä ne eivät välity/tunnu Armassa oikein millään tavalla.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JP-9000
Posts: 464
Joined: 08 Aug 2013, 10:51

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by JP-9000 »

Suppressioefekti on ehkä hieman liian voimakas, mutta ehdottomasti kyllä tykkään konseptista ihan helvetisti. Ilman sitä, suurimman osan aikaa et edes huomaa kun sua ammutaan. Mua kohti ei oo ikinä oikeassa elämässä ammuttu, mutta voisin kuvitella, että parin metrin päähän satojen kilometrien tuntinopeudella viuhuvat metallikappaleet huomaa kyllä vähän paremmin kuin ARMA:ssa, varsinkin kun ARMA:n äänimaailma on edelleen ihan ripulia. Lisäksi tuo vähän korjaa sitäkin, että yleensä pelaajilla ei ole minkäänlaista "kuolemanpelkoa", joten suoran tulen allakin olevat yksiköt pystyvät toimimaan täysin epärealistisen kylmäpäisellä tehokkuudella.

Oltiin eilen tokassa tehtävässä tankin ankaran KK-tulen alaisuudessa ja tuo efekti lisäsi tunnelmaa ihan saatanasti, eikä ole kyllä ikinä ollut yhtä immersiivisesti oltua munat niin tiiviisti hietikossa. Tuo näkökentän sumeneminen lisäsi paniikkia vielä entisestään, mikä on vain ja ainoastaan hyvä juttu. Ei tässä mitään kylmäpäisiä ropootti-ternimaattoreita vastaan olla sotimassa. Eli jospa nyt ei kuitenkaan hätäiltäisi sen poistamisen kanssa, vaan kokeiltaisiin vielä hetki opetella elämään sen kanssa, efektiä ehkä hieman kuitenkin säätäen.
User avatar
Paavo
Posts: 1005
Joined: 26 Jul 2013, 18:17

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Paavo »

Impaktiäänet - Jos vain nämä saataisiin kuulostamaan väkivaltaisilta tymähdyksiltä, niin sen jälkeen kaikki luotien napsumisäänet ja suppressioefektit olisivat toissijaisia sen "fiiliksen" kannalta. Syy miksi ARMA:ssa ei tosiaan tunnu siltä että on kunnon tulen alla on se että luodinosumat ei maahan/seinään/yms. iskeytyessään rapsahda kunnolla. Olkoon se sitten realistista tai ei, niin sillä ainakin saataisiin homma kuulostamaan sexyltä.
Temppa
Posts: 699
Joined: 30 Jan 2014, 07:33

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Temppa »

Uus kartta, vaikuttaa hyvältä:

G.O.S Leskovets

https://forums.bistudio.com/topic/20196 ... leskovets/
Image
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by JoneKone »

Ahteri wrote:Uus kartta, vaikuttaa hyvältä:
Yhdellä ylilennolla vaikuttaa aika hyvältä. Eurooppalaista metsää ja peltoa, ainakin mekanisoituihin juttuihin pitäisi sopia kuin nyrkki silmään.
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Enzio
Posts: 371
Joined: 26 Jul 2013, 19:12

Re: ARMA 3 modikeskustelu

Post by Enzio »

Pahoittelen tosiaan suppression modin pikaista/hätäistä testiä, josta ei varoitettu. Modi kumminkin nyt poistettu modin ongelmien vuoksi (liian pitkät efektit, tehokkaat eikä omien tulituksella vaikutusta).
Lisätään mahdollisesti takaisin puukotettuna ja hyvällä varoitus ajalla kunnolla testiin.
Olen nallepa, sanokaa vain nallepaksi.
Post Reply