Page 1 of 2

AFI immersion moddi

Posted: 05 Nov 2018, 02:25
by Tikka
AFI Immersion on veli venäläisiltä lainattu modi jota on muokattu toimimaan meidän modisetillä.

Ominaisuudet:
- Lisää tähtäimen heilumista ottaen huomioon seuraavat faktorit: ACEn fatigue, aseen rekyyli ja suppression level
- Suppression efektit

Suppression efekteistä:
- Luodeista tuleva efekti kestää varsin lyhyen ajan ja efektin ylläpitäminen vaatii jatkuvaa tulitusta
- Räjähtävillä ammuksilla huomattavasti suurempi vaikutus kuin luodeilla, mutta näissäkään efekti ei kestä erityisen pitkään
- Efekti tulee vain kun ammus osuu lähelle pelaajaa. Läheltä yli tai ohi menevät ammukset ei siis aiheuta efektiä.
- Modin vaikutus performanssiin pitäisi olla minimaalinen
- Pelaaja ei teoriassa supressaa omilla luodeilla itseään, käytännössä toimii vähän kyseenalaisesti jossain tilanteissa
- Vihollisten ja omien luodeilla on aivan sama vaikutus

Tähtäimien heilumisesta:
- Käytännössä tähtäin heiluu aina hieman enemmän kuin nyt
- Aseella ampuminen ja sen kaliiperi vaikuttaa heilumiseen
- Tuettu ase ei heilu juuri ollenkaan vaikka ampuisit 2000 kuulaa ja vieressä räjähtää 1000kg:n palopommi, mutta ilman tukemista et osu ladon seinäänkään (etkä todennäköisesti näe sitä latoa)

Kommentteja, bugiraportteja tai vaikka mellakoita tähän ketjuun kiitos.

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Posted: 05 Nov 2018, 09:19
by Tuntematon
Kuullostaa hyvältä.

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Posted: 05 Nov 2018, 09:24
by JoneKone
Vaikuttaa hyvältä. Pitää illemmalla testata.

2000 kg palopommia odotellessa. :)

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Posted: 05 Nov 2018, 19:35
by JoneKone
Pikkuporukalla servulla testattua.

Alustavat ajatukset:

+ Efekti sopivan lyhyt. Ei ärsyttävä ainakaan pienellä kokeilulla, enemmänkin immersiivinen. Hyvä!
+ Seisaalta ampuminen PKM:llä haastavaa. Ei pitäisi enää olla sellainen moppi kuin aikaisemmin.
- Ei oikeastaan vielä mitään tässä vaiheessa.

Pohdintoja:

Onnistuisikohan että epäsuoralla olisi oma erillinen "etäisyysparametri" millä epäsuoralla olisi pikkasen isompi alue mistä aiheuttaisi efektia myös seinien läpi? Tarkoitan nyt siis nykyisen 2-3 m vaikutusetäisyyden nostamisen ~ 5-10 m asti. Testattiin ampumalla 155 mm heti talon seinän ulkopuolelle jolloin ei tullut efektiä. Eli simuloisi enemmänkin painevaikutusta?

Jatkokehityksenä (joskus sitten), myös pään läheltä (0,5 -1 m) ohi lentäville luodeille oma erillinen efekti tai vain erittäin kevyt versio nykyisestä? Vois sitoa yliääninapsu ääniefektiin?

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Posted: 05 Nov 2018, 19:57
by Tikka
JoneKone wrote:Pikkuporukalla servulla testattua.

Alustavat ajatukset:

+ Efekti sopivan lyhyt. Ei ärsyttävä ainakaan pienellä kokeilulla, enemmänkin immersiivinen. Hyvä!
+ Seisaalta ampuminen PKM:llä haastavaa. Ei pitäisi enää olla sellainen moppi kuin aikaisemmin.
- Ei oikeastaan vielä mitään tässä vaiheessa.

Pohdintoja:

Onnistuisikohan että epäsuoralla olisi oma erillinen "etäisyysparametri" millä epäsuoralla olisi pikkasen isompi alue mistä aiheuttaisi efektia myös seinien läpi? Tarkoitan nyt siis nykyisen 2-3 m vaikutusetäisyyden nostamisen ~ 5-10 m asti. Testattiin ampumalla 155 mm heti talon seinän ulkopuolelle jolloin ei tullut efektiä. Eli simuloisi enemmänkin painevaikutusta.

Jatkokehityksenä (joskus sitten), myös pään läheltä ohi lentäville oma erillinen efekti tai vain erittäin kevyt nykyinen (mallia PS)?
Epäsuoralla ja muilla räjähteillä on jo nyt pidempi vaikutusetäisyys kuin luodeilla.

Modi ei seuraa luotien lentorataa millään lailla, joten ei ole teknillisesti mahdollista lisätä efektejä ohimeneviin luoteihin. Modin toiminta perustuu täysin partikkeli efekteihin luotien osumista ja tämä ratkaisu on huomattavasti kevyempi kuin luotien lentoradan seuraaminen. Modin yksi ongelma on myös, että se pitää conffata jokaiselle partikkeli efektille erikseen. Jotkut aseet ei siis suppressaa millään lailla ja kyseisille aseille pitää lisätä tuki kun niitä vastaan tulee.

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Posted: 05 Nov 2018, 21:01
by JoneKone
Tikka wrote:
JoneKone wrote:Pikkuporukalla servulla testattua.

Alustavat ajatukset:

+ Efekti sopivan lyhyt. Ei ärsyttävä ainakaan pienellä kokeilulla, enemmänkin immersiivinen. Hyvä!
+ Seisaalta ampuminen PKM:llä haastavaa. Ei pitäisi enää olla sellainen moppi kuin aikaisemmin.
- Ei oikeastaan vielä mitään tässä vaiheessa.

Pohdintoja:

Onnistuisikohan että epäsuoralla olisi oma erillinen "etäisyysparametri" millä epäsuoralla olisi pikkasen isompi alue mistä aiheuttaisi efektia myös seinien läpi? Tarkoitan nyt siis nykyisen 2-3 m vaikutusetäisyyden nostamisen ~ 5-10 m asti. Testattiin ampumalla 155 mm heti talon seinän ulkopuolelle jolloin ei tullut efektiä. Eli simuloisi enemmänkin painevaikutusta.

Jatkokehityksenä (joskus sitten), myös pään läheltä ohi lentäville oma erillinen efekti tai vain erittäin kevyt nykyinen (mallia PS)?
Epäsuoralla ja muilla räjähteillä on jo nyt pidempi vaikutusetäisyys kuin luodeilla.

Modi ei seuraa luotien lentorataa millään lailla, joten ei ole teknillisesti mahdollista lisätä efektejä ohimeneviin luoteihin. Modin toiminta perustuu täysin partikkeli efekteihin luotien osumista ja tämä ratkaisu on huomattavasti kevyempi kuin luotien lentoradan seuraaminen. Modin yksi ongelma on myös, että se pitää conffata jokaiselle partikkeli efektille erikseen. Jotkut aseet ei siis suppressaa millään lailla ja kyseisille aseille pitää lisätä tuki kun niitä vastaan tulee.

Asia selkee. Tuli vain mieleen siitä Haariksen "maastoajo -modista", että pystyisiköhän ääniin kytkeä visuaalinen efekti?

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Posted: 06 Nov 2018, 15:26
by Miksu
JoneKone wrote:Tuli vain mieleen siitä Haariksen "maastoajo -modista", että pystyisiköhän ääniin kytkeä visuaalinen efekti?
En vielä itse kerinnyt testaamaan riittävästi, mutta pohdin viusaalista efektiä.

Itse tykkään Squadin supressionvaikutuksessa, sitä pelattaessa tulee harha-ajatus siitä, että on saanut osuman, vaikka todellisuudessa se ilmeisesti mallintaa psykologista harhaa luodin osumasta. Siinä efekti kestää visuaalisesti arviolta 200-800ms.

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Posted: 07 Nov 2018, 23:00
by Miksu
Tänään sain vähän luotia viereen ja tykkäsin immersio efektistä. Visuaalinen efektikin vastaa omaa innostusta Squadista.

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Posted: 08 Nov 2018, 14:52
by Attila
otettiin tulta eilisen vehdehveh ykköstehtävän aikana, uudet efektit ovat aika päheitä

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Posted: 08 Nov 2018, 16:20
by TheTaltsi
Mulla oli liian kiire ampua takaisin, en kerennyt huomata eroa :lol: Mikä on siis hyvä juttu, kun tuntui niin luonnolliselta.