AFI immersion moddi

Tikka
Posts: 986
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

AFI immersion moddi

Postby Tikka » 05 Nov 2018, 02:25

AFI Immersion on veli venäläisiltä lainattu modi jota on muokattu toimimaan meidän modisetillä.

Ominaisuudet:
- Lisää tähtäimen heilumista ottaen huomioon seuraavat faktorit: ACEn fatigue, aseen rekyyli ja suppression level
- Suppression efektit

Suppression efekteistä:
- Luodeista tuleva efekti kestää varsin lyhyen ajan ja efektin ylläpitäminen vaatii jatkuvaa tulitusta
- Räjähtävillä ammuksilla huomattavasti suurempi vaikutus kuin luodeilla, mutta näissäkään efekti ei kestä erityisen pitkään
- Efekti tulee vain kun ammus osuu lähelle pelaajaa. Läheltä yli tai ohi menevät ammukset ei siis aiheuta efektiä.
- Modin vaikutus performanssiin pitäisi olla minimaalinen
- Pelaaja ei teoriassa supressaa omilla luodeilla itseään, käytännössä toimii vähän kyseenalaisesti jossain tilanteissa
- Vihollisten ja omien luodeilla on aivan sama vaikutus

Tähtäimien heilumisesta:
- Käytännössä tähtäin heiluu aina hieman enemmän kuin nyt
- Aseella ampuminen ja sen kaliiperi vaikuttaa heilumiseen
- Tuettu ase ei heilu juuri ollenkaan vaikka ampuisit 2000 kuulaa ja vieressä räjähtää 1000kg:n palopommi, mutta ilman tukemista et osu ladon seinäänkään (etkä todennäköisesti näe sitä latoa)

Kommentteja, bugiraportteja tai vaikka mellakoita tähän ketjuun kiitos.
Last edited by Tikka on 02 Dec 2018, 15:46, edited 3 times in total.
Reason: x
User avatar
JoneKone
Posts: 2495
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Postby JoneKone » 05 Nov 2018, 09:24

Vaikuttaa hyvältä. Pitää illemmalla testata.

2000 kg palopommia odotellessa. :)
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
JoneKone
Posts: 2495
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Postby JoneKone » 05 Nov 2018, 19:35

Pikkuporukalla servulla testattua.

Alustavat ajatukset:

+ Efekti sopivan lyhyt. Ei ärsyttävä ainakaan pienellä kokeilulla, enemmänkin immersiivinen. Hyvä!
+ Seisaalta ampuminen PKM:llä haastavaa. Ei pitäisi enää olla sellainen moppi kuin aikaisemmin.
- Ei oikeastaan vielä mitään tässä vaiheessa.

Pohdintoja:

Onnistuisikohan että epäsuoralla olisi oma erillinen "etäisyysparametri" millä epäsuoralla olisi pikkasen isompi alue mistä aiheuttaisi efektia myös seinien läpi? Tarkoitan nyt siis nykyisen 2-3 m vaikutusetäisyyden nostamisen ~ 5-10 m asti. Testattiin ampumalla 155 mm heti talon seinän ulkopuolelle jolloin ei tullut efektiä. Eli simuloisi enemmänkin painevaikutusta?

Jatkokehityksenä (joskus sitten), myös pään läheltä (0,5 -1 m) ohi lentäville luodeille oma erillinen efekti tai vain erittäin kevyt versio nykyisestä? Vois sitoa yliääninapsu ääniefektiin?
Last edited by JoneKone on 05 Nov 2018, 19:47, edited 2 times in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Tikka
Posts: 986
Joined: 26 Jul 2013, 18:14

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Postby Tikka » 05 Nov 2018, 19:57

JoneKone wrote:Pikkuporukalla servulla testattua.

Alustavat ajatukset:

+ Efekti sopivan lyhyt. Ei ärsyttävä ainakaan pienellä kokeilulla, enemmänkin immersiivinen. Hyvä!
+ Seisaalta ampuminen PKM:llä haastavaa. Ei pitäisi enää olla sellainen moppi kuin aikaisemmin.
- Ei oikeastaan vielä mitään tässä vaiheessa.

Pohdintoja:

Onnistuisikohan että epäsuoralla olisi oma erillinen "etäisyysparametri" millä epäsuoralla olisi pikkasen isompi alue mistä aiheuttaisi efektia myös seinien läpi? Tarkoitan nyt siis nykyisen 2-3 m vaikutusetäisyyden nostamisen ~ 5-10 m asti. Testattiin ampumalla 155 mm heti talon seinän ulkopuolelle jolloin ei tullut efektiä. Eli simuloisi enemmänkin painevaikutusta.

Jatkokehityksenä (joskus sitten), myös pään läheltä ohi lentäville oma erillinen efekti tai vain erittäin kevyt nykyinen (mallia PS)?
Epäsuoralla ja muilla räjähteillä on jo nyt pidempi vaikutusetäisyys kuin luodeilla.

Modi ei seuraa luotien lentorataa millään lailla, joten ei ole teknillisesti mahdollista lisätä efektejä ohimeneviin luoteihin. Modin toiminta perustuu täysin partikkeli efekteihin luotien osumista ja tämä ratkaisu on huomattavasti kevyempi kuin luotien lentoradan seuraaminen. Modin yksi ongelma on myös, että se pitää conffata jokaiselle partikkeli efektille erikseen. Jotkut aseet ei siis suppressaa millään lailla ja kyseisille aseille pitää lisätä tuki kun niitä vastaan tulee.
User avatar
JoneKone
Posts: 2495
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Postby JoneKone » 05 Nov 2018, 21:01

Tikka wrote:
JoneKone wrote:Pikkuporukalla servulla testattua.

Alustavat ajatukset:

+ Efekti sopivan lyhyt. Ei ärsyttävä ainakaan pienellä kokeilulla, enemmänkin immersiivinen. Hyvä!
+ Seisaalta ampuminen PKM:llä haastavaa. Ei pitäisi enää olla sellainen moppi kuin aikaisemmin.
- Ei oikeastaan vielä mitään tässä vaiheessa.

Pohdintoja:

Onnistuisikohan että epäsuoralla olisi oma erillinen "etäisyysparametri" millä epäsuoralla olisi pikkasen isompi alue mistä aiheuttaisi efektia myös seinien läpi? Tarkoitan nyt siis nykyisen 2-3 m vaikutusetäisyyden nostamisen ~ 5-10 m asti. Testattiin ampumalla 155 mm heti talon seinän ulkopuolelle jolloin ei tullut efektiä. Eli simuloisi enemmänkin painevaikutusta.

Jatkokehityksenä (joskus sitten), myös pään läheltä ohi lentäville oma erillinen efekti tai vain erittäin kevyt nykyinen (mallia PS)?
Epäsuoralla ja muilla räjähteillä on jo nyt pidempi vaikutusetäisyys kuin luodeilla.

Modi ei seuraa luotien lentorataa millään lailla, joten ei ole teknillisesti mahdollista lisätä efektejä ohimeneviin luoteihin. Modin toiminta perustuu täysin partikkeli efekteihin luotien osumista ja tämä ratkaisu on huomattavasti kevyempi kuin luotien lentoradan seuraaminen. Modin yksi ongelma on myös, että se pitää conffata jokaiselle partikkeli efektille erikseen. Jotkut aseet ei siis suppressaa millään lailla ja kyseisille aseille pitää lisätä tuki kun niitä vastaan tulee.



Asia selkee. Tuli vain mieleen siitä Haariksen "maastoajo -modista", että pystyisiköhän ääniin kytkeä visuaalinen efekti?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Miksu
Posts: 124
Joined: 21 Nov 2015, 15:30

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Postby Miksu » 06 Nov 2018, 15:26

JoneKone wrote:Tuli vain mieleen siitä Haariksen "maastoajo -modista", että pystyisiköhän ääniin kytkeä visuaalinen efekti?


En vielä itse kerinnyt testaamaan riittävästi, mutta pohdin viusaalista efektiä.

Itse tykkään Squadin supressionvaikutuksessa, sitä pelattaessa tulee harha-ajatus siitä, että on saanut osuman, vaikka todellisuudessa se ilmeisesti mallintaa psykologista harhaa luodin osumasta. Siinä efekti kestää visuaalisesti arviolta 200-800ms.
Miksu
Posts: 124
Joined: 21 Nov 2015, 15:30

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Postby Miksu » 07 Nov 2018, 23:00

Tänään sain vähän luotia viereen ja tykkäsin immersio efektistä. Visuaalinen efektikin vastaa omaa innostusta Squadista.
User avatar
Attila
Posts: 110
Joined: 19 Nov 2016, 19:13
Location: PKS

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Postby Attila » 08 Nov 2018, 14:52

otettiin tulta eilisen vehdehveh ykköstehtävän aikana, uudet efektit ovat aika päheitä
"Attila eksä oo värisokee, miten sä voit käyttää väri koodeja :D" -Taltsi
"no siis, aina voi onnettomuuksia tapahtua... kaikille..." -Ramadan Pete
"ois hienoo olla taas 18v ja tsiigailla mimmei oulun tivolis" -Jiizee
TheTaltsi
Posts: 1534
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: AFI immersion modin testiviikko 5.11-11.11

Postby TheTaltsi » 08 Nov 2018, 16:20

Mulla oli liian kiire ampua takaisin, en kerennyt huomata eroa :lol: Mikä on siis hyvä juttu, kun tuntui niin luonnolliselta.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.

Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.

Lauri wrote:isä poisti afin pois

Return to “Modit”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest