AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Post Reply
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Post by JoneKone »

Yleisön pyynnöstä niin laitan tänne löyhän speksi miten olin ajatellut, että tutkamodi voisi toimia.

Miksi?
Voi käyttää tehtävissä tukemaan IT assetteja paljastamalla vihollisen ilmaassettien tulosuunnan ja lentokorkeuden. Pakottaa siten pilotteja tekemään fiksumpia valintoja ja antaa taas lisää vaihtoehtoja tehtäväntekijöille eri skenaarioihin. Sitomalla modin toiminta CUP Anti-Air radar objektiin niin olisi myös pelaajilla jokin syy joko yrittää puolustaa tutkaa tai maalittaa ja tuhota niitä prioriteettinä. Jatkokehityksenä tutkamodista voisi olla vastatykistötutka. CUP:sta löytyy jopa Artillery radar objekti valmiina.


Ilmavalvontatutkan speksi:

Liitetään tehtäväntekovaiheessa tiettyyn henkilöön(hin) tai esim. UAV pädiin. Käyttöpaneeli ACE interaktiomenuun kautta ja havaintonäkymänä normi karttapohja.

Tutka näkee kaikki ilmayksiköt johon sillä on suora näköyhteys. Puut ja mäet sais mielellään vaikuttaa tähän. Yö ja sumu ei niinkään. Jos näille ei löydy moottorista tarvittavia komponentteja niin sitten homman voisi toteuttaa niin, että tutka paljastaa kylmästi vaan kaikki ilmayksiköt jotka lentävät yli 30 m korkeutta (tääkin voisi olla tehtäväntekijälle annettava parametri niin voi säätää tutkan sijainnin suhteen, että millä korkeudella lentävät objektit näkyy ja mitkä ei.).

Kun tutka näkee kohteen se ilmaistaan kartalle objektina johon tulee korkeus, suunta ja nopeustiedot (ei kylläkään pakolliset, alkuun pärjää vaikka pelkällä markkerilla). karttamarkkerin sijainnin päivitysväli voisi myös olla tehtävätekijälle parametrilla säädettävissä esim. 1 - 10 s väliltä.

Tutkan kantama tulisi mielellään olla myös säädettävä parametrillä. Jos hankalaa niin sitten kiinteästi vaikka 10 km säde.

Vastatykistötutkan speksi:

Liitetään tehtäväntekovaiheessa tiettyyn henkilöön(hin) tai esim. UAV pädiin. Käyttöpaneeli ACE interaktiomenuun kautta ja havaintonäkymänä normi karttapohja. Tutkan toiminta liitetään CUP Artillery radar objektiin.

Ilmaisee ampuvan tykistöassetin sijaintia tutkakäyttäjän kartalle. Kun epäsuora ampuu toiselle osapuolelle piirtyy kartaan markkeri (artillery tai mortar markkeri). Markkeri joko jää pysyväksi tai poistuu esim. 15 s jälkeen kartasta. Lisäfeaturena jos on helppo scriptata niin alkuun karttamarkkerin sijainti on esim. 200 m säteellä mutta tarkentuu jokaisen laukaisun myötä. 10:nen laukaisun kohdalla on jo tarkka sijainti näkyvissä.

Eli jos molemmilla osapuolilla on tykistöä niin epäsuoran yksiköt pystyvät maalittamaan toisiaan. Lisäisi taas mielenkiintoisia tehtäväntekovaihtoehtoja ja epäsuoraa voisi olla runsaammin tehtävissä olematta heti OP. Jokaisen salvon jälkeen olisi tutkien myötä lähes pakko vaihtaa asemia.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vastatykist%C3%B6tutka



Leko (ylempänä) ja heko (alempana)
Image

Ilmatutka ja vastatykistötutka:
Image

Artilley ja Mortar markkerit
Image
Last edited by JoneKone on 11 Mar 2018, 11:25, edited 3 times in total.
Reason: ..
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Attila
Posts: 110
Joined: 19 Nov 2016, 19:13
Location: PKS

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Post by Attila »

Hyvältä näyttää! Etenkin tuo vastatykistötutka on varsin mielenkiintoinen konsepti mitä haluaisin nähdä käytännössä
"Attila eksä oo värisokee, miten sä voit käyttää väri koodeja :D" -Taltsi
"no siis, aina voi onnettomuuksia tapahtua... kaikille..." -Ramadan Pete
"ois hienoo olla taas 18v ja tsiigailla mimmei oulun tivolis" -Jiizee
TheTaltsi
Posts: 1533
Joined: 14 Nov 2013, 11:14

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Post by TheTaltsi »

Samaa mieltä. Vaatisi KRH miehistöltä selkeästi enemmän taitoa ihan assistanteiltakin että siirtymät ja asemaanajot ovat tarpeeksi nopeita.
Tuntematon wrote:Jälleen kerran jos joku pahoittaa tästä viestistä mielensä niin totean nöyrästi ja autuaasti että ei kiinnosta.
Tohtori Kuolema wrote:Joo on Taltsi IHAN kiva.
Lauri wrote:isä poisti afin pois
Scottz
Posts: 562
Joined: 14 Aug 2013, 11:48
Location: Hki

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Post by Scottz »

JoneKone wrote:Eli jos molemmilla osapuolilla on tykistöä niin epäsuoran yksiköt pystyvät maalittamaan toisiaan.
Ja tutkat olisivat riittävän kaukana ns. toiminta-alueen ja esim. heittimen kantaman ulkopuolella, ettei ensimmäiseksi sitä pistetä testikäynnistyksen jälkeen paskaksi, koska sijainti tiedossa? :roll:
The only hope you have is to accept the fact that you're already dead and the sooner you'll accept that, the sooner you're able to function as a soldier's supposed to function. Without mercy, without compassion, without remorse. All war depends upon it.
Bummeri
Posts: 3009
Joined: 09 Nov 2013, 14:35

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Post by Bummeri »

Image Yhdistää sen tollaseen
Last edited by Bummeri on 11 Mar 2018, 14:26, edited 1 time in total.
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
User avatar
JoneKone
Posts: 2502
Joined: 30 Jun 2014, 14:34
Location: Helsinki

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Post by JoneKone »

Bummeri wrote:Image Yhdistää sen tollaseen
Hyvä idea. Toihan myös osittain ratkaisee sen ilmavalvontatutkan. Mut sellaiselle staattiselle tutkakohteelle vois myös olla kysyntää.

Toi Nyx/Weasel on vain niin susiruma ettei kukaan halua sitä käyttää. :D
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
User avatar
Cpl Honkonen
Posts: 657
Joined: 01 Aug 2015, 14:39
Location: Iisalmi

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Post by Cpl Honkonen »

Et sää näe sitä rumaa sisältä ja siks toiseks noissa on se uusi sisätila.
Combat Camera
Jos meitsi sanoo jotain siitä ei saa selvää ja jos siitä sais selvää kannattaa olla vähän pelisilmää sen selvän suhteen
User avatar
Nouty
Posts: 212
Joined: 30 Jul 2013, 14:35

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Post by Nouty »

JoneKone wrote: ...Toi Nyx/Weasel on vain niin susiruma ettei kukaan halua sitä käyttää. :D
Puhumattakaan siitä että se on paid content...
User avatar
Tuntematon
Posts: 2291
Joined: 19 May 2015, 15:29
Location: Valkeakoski
Contact:

Re: AFI tutkamodi - ideoita ja ajatuksia

Post by Tuntematon »

Nouty wrote:
JoneKone wrote: ...Toi Nyx/Weasel on vain niin susiruma ettei kukaan halua sitä käyttää. :D
Puhumattakaan siitä että se on paid content...
Köyhät ja alkoholistit kyykkyyn :lol:
Post Reply