Ajattelin, että julkaisen tämän täällä ennen Armaholiccia.
Kyseessä on ohjelma, joka muuntaa headless-tuettoman tehtävän AI-yksiköt spawnautumaan headlessillä. Prosessi on täysin automaattinen, eikä vaadi käyttäjältä juurikaan toimenpiteitä.
GitHub: https://github.com/haikion/Guillotine/
Lataus: https://github.com/haikion/guillotine/releases
Ohjeet käyttöön:
1) Lisää init.sqf:ään rivi: "//HEADLESS_SCRIPT". Tämä tägi korvataan käännetyssä tehtävässä headlessin spawnauskriptan kutsulla.
2) Avaa ohjelmalla mission.sqm
3) Uusi tehtäväkansio on nyt luotu nimellä: tehtävän_nimi_headless.kartta. Uuden tehtävän nimi on "tehtävän nimi (HC)".
Headlessin läsnä ollessa tehtävän tulisi olla täysin identtinen alkuperäisen tehtävän kanssa, eli AI käyttää waypointteja ja initit suoritetaan oikein yms. Jos näin ei tapahdu niin kyseessä on bugi, joka voidaan raportoida tähän lankaan.
Löydetyt bugit
-
Metaa
Ohjelma on minun tekemä forkki (muunnos) alkuperäisestä Arma2MapConverterista. Alkuperäinen versio generoi vain skriptan ja oli muutenkin melko käyttökelvoton. Esimerkiksi pelaajaslotit muunnettiin AI-yksiköiksi ja ohjelma generoi joissakin tilanteissa virheellistä SQF:ää.
Headless-muunnin tehtäville
Headless-muunnin tehtäville
Last edited by Hoxzer on 22 Oct 2014, 02:26, edited 9 times in total.
Re: Headless muunnin tehtäville
Kappas, tämähän vaikuttaa näppärältä! Pitää vielä tarkastella lähemmin kunhan pääsen himaan.
Re: Headless muunnin tehtäville
Bugi / puuttuva feature: Yksiköiden ja waypointtien synkronointi triggereiden, moduulien ym. objektien kanssa ei siirry uuteen tehtävään.
Semper ubi sub ubi
Re: Headless muunnin tehtäville
Ok, alan korjaamaan.Anatooli wrote:Bugi / puuttuva feature: Yksiköiden ja waypointtien synkronointi triggereiden, moduulien ym. objektien kanssa ei siirry uuteen tehtävään.
Re: Headless muunnin tehtäville
Korjattu.Hoxzer wrote:Ok, alan korjaamaan.Anatooli wrote:Bugi / puuttuva feature: Yksiköiden ja waypointtien synkronointi triggereiden, moduulien ym. objektien kanssa ei siirry uuteen tehtävään.
Re: Headless muunnin tehtäville
Löytyis varmaan paremmin Skriptit-osiosta. Just sayin'
"Peliporukat saa mennä saunaan ensin, kunhan löylynheittäjä löytyy"