Muutama kuukausi takaperin oli puhetta, että coop tehtävissä olisi AI:n elävöittämiseksi pelaaja kontrolloimassa vastapuolta high-commandilla. Mieleeni tulikin idea männävuosien pienemmistä kaveripeleistä, jossa esim kaupunginvaltaustehtävässä olisikin vastustajan ryhmänjohtajat (tai osa niistä) slotattavia, jolloinka pelaajat voisivat asetella ai-sotilaita järkevästi sen perinteisen säntäilyn sijaan. Tämä toisi uutta haastetta ja monipuolisuutta perinteisen BIS_fnc_taskDefend-käyttäytymisen rinnalle, ja olisi muutama pelaaja siellä täällä käyttäytymässä ei niin teköälymäisesti.
Tämä tietysti vaatisi kyseisiin slotteihin meneviltä pelaajilta taitoa komennella ai:ta, joka ainakin allekirjoittaneen mielestä on ihan mukavaa puuhaa. Jos niitä slotteja ei täytettäisi, esim pelaajamäärän vähyydestä johtuen, ei siitäkään kummoista haittaa olisi, olisi vaan muutama vastustaja vähemmän.
Kysymykset kuuluukin:
1. salliiko serverin asetukset tälläisen?
2. onko tässä mitään mieltä?
coopeissa ai-ryhmille pelaajajohtajat
Re: coopeissa ai-ryhmille pelaajajohtajat
Eihän tuohon edes tarvitsisi mitään high command modulea, riittää että pistää vain ryhmänjohtajan playableksi ja loput ryhmästä AI:ta. High command on sitten sitä varten jos haluaa yhden pelaajan liikuttelevan kokonaisia ryhmiä. Ei servulla ole mitään mikä tuon estäisi, itsekin yhden tuollaisen COTVT:n olen tehnyt, mutta se oli aika kammottavaa paskaa (tosin johtui pääosin bugailuista ja aivan perseellään olleesta tasapainosta). Siitä vaan tekemään, eiköhän tuollekin pelaajia löydy jos joku vaan tekee.
Re: coopeissa ai-ryhmille pelaajajohtajat
Jeps, kunhan nimeät sen COTVT:ksi, en näe mitään ongelmaa tämän idean kanssa.
Re: coopeissa ai-ryhmille pelaajajohtajat
JP ei se sun tehtävä kammottavaa paskaa ollut. Mielenkiintoinen tehtävä joka kaipasi vähän lisäbalanssia.
Furean wrote:Pitää muistaa, että ruotsalaisethan pani melkein koko Suomen kansaa.
ruoste wrote:Dataa on saatava.