Tuoko kuljetus koput edes mitään meidän peleihin. Kuten taas nähtiin niin kävellään älyttömän kaukaa joka tapauksessa. Sama että tehtävä vain alkaisi jostain 5km päästä kohdetta ja tehdään jalka marssiKeneraali wrote:Kentsun niksinurkka® - Omia ajatuksia, ideoita ja harmaiden hiuksien aiheuttajia tehtävissä. Kliseisesti, "tätäkin mietitty jo kauan sitten"
Keksikääs jotain järkevää tekemistä kuljetuskoptereille jos niitä tehtävissä on. Niistä ei ole juurikaan hyötyä kuljetusten jälkeen, varsinkaan jos ammukset on loppu kun joukot aloittaa taistelun. Kuljetusten jälkeen piloteille aivan toista tehtävää, ah6, aseistettuja ajoneuvoja tueksi, heitintä tai vaikka lisäkiväärimiehiksi.
Taivaalla pyöriminen on aika nähty eikä se ole vuosien varrella lisännyt tehtäviin yhtään mitään, pois lukien useamman kuljetuksen tehtävät.
Yleistä keskustelua tehtävänteosta
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Tuntematon wrote:Tuoko kuljetus koput edes mitään meidän peleihin. Kuten taas nähtiin niin kävellään älyttömän kaukaa joka tapauksessa. Sama että tehtävä vain alkaisi jostain 5km päästä kohdetta ja tehdään jalka marssiKeneraali wrote:Kentsun niksinurkka® - Omia ajatuksia, ideoita ja harmaiden hiuksien aiheuttajia tehtävissä. Kliseisesti, "tätäkin mietitty jo kauan sitten"
Keksikääs jotain järkevää tekemistä kuljetuskoptereille jos niitä tehtävissä on. Niistä ei ole juurikaan hyötyä kuljetusten jälkeen, varsinkaan jos ammukset on loppu kun joukot aloittaa taistelun. Kuljetusten jälkeen piloteille aivan toista tehtävää, ah6, aseistettuja ajoneuvoja tueksi, heitintä tai vaikka lisäkiväärimiehiksi.
Taivaalla pyöriminen on aika nähty eikä se ole vuosien varrella lisännyt tehtäviin yhtään mitään, pois lukien useamman kuljetuksen tehtävät.
Linkkaan tähän viikkopeli-threadin vastaukseni.
https://armafinland.fi/forum/viewtopic. ... =10#p38774
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
- Tuntematon
- Posts: 2291
- Joined: 19 May 2015, 15:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Saattoi tuolla olla vähän kärjistetystiJoneKone wrote:Tuntematon wrote: Tuoko kuljetus koput edes mitään meidän peleihin. Kuten taas nähtiin niin kävellään älyttömän kaukaa joka tapauksessa. Sama että tehtävä vain alkaisi jostain 5km päästä kohdetta ja tehdään jalka marssi
Linkkaan tähän viikkopeli-threadin vastaukseni.
https://armafinland.fi/forum/viewtopic. ... =10#p38774
Joo siis tuohan ne sitä vaihtelua. Ja olisihan se hienoa että niitä olisi enemmän. Itse haluaisin että niitä olisi enemmän. Mutta mielestäni tullaan vähän samalle alueelle kuin noissa kolonna tehtävissä. Jokainen tietää että se maahanlasku tulee joten on pakko pelata tuollain varman päälle. Yllätystä kun ei meidän normi viikkopeleissä saa aikaiseksi. Eventissä ehkä .
Mielestäni nämä on sellaisia asioita joita pitää jatko kehittää ja keksiä ideoita miten parantaa. Vaikka itsekkin tykkään näistä ilma siirtojen fiiliksestä, ei kuitenkaan se fiilis ja vaihtelu ole mielestäni riittävä että on nykyisellään hyvä. Kuten Kentsu sanoi ylempänä että niille koptereille pitäisi keksiä jotain muuta tekemistä kuin pitää ilma showta.
Meillä on ehkä liian vähän tehtäviä joissa liikutaan koptereilla.JoneKone wrote: Eihän meillä vielä ole liikaa tehtäviä jossa hekoilla liikutaan?
Mutta miten niitä voisi vielä kehittää. Perus AD on niin paljon tehty ja pelattu että osataan pelata ja on aika selvää mikä toimii ja mikä ei tehtävässä.
Pelaamalla ja tekemällä me opitaan tekemään ja pelaamaan erilaisia tehtäviä. Vaikka Afissa valitetaan että aina kun kokeilee jotain uutta niin se saa negatiivista palautetta. Mutta tarviiko tästä negatiivisesta palautteesta ottaa itseensä? Jos palautteessa kerrotaan jotain muutakin kuin että "vittu mitä paskaa, poistooon" (valitettavasti noita viestejä tulee liikaa) voi sieltä löytyä jotain kehitys ideoita tai vähintään voi jatkaa keskustelua ja koittaa saada sitä negatiivista mutta rakentavaa palautetta. Ehkäpä sieltä tulee joku kehitys ratkaisu jolla voisi koittaa korjata, ja ehkä se toimi tai ehkä taas tulee paskaa. Kuitenkin ollaan kokeiltu jotain ja varmasti opittu jotain.
Mutta suurin virhe on että tehtäväntekijä tai joku muu ottaa itseensä negatiivisesta palautteesta, niin että se olisi jotenkin henkilökohtaista.
Monesti todetaan vaan ympäri pyöreitä juttuja joista ei oikeastaan saa kehitettyä asiaa mihinkään suuntaan. Keskustellaan vaan että mikä on kivaa kenestäkin ja kinataan että kumman näkemys on oikea.
Oman näkemyksen jakaminen ei ole väärin. Kunhan pystyy antamaan jotain rakentavaa kehitys ideaakin.
Kuten tämä.
Tämän kaltaista keskustelua kaivataan. Hyvä idea ja voisi ehkä toimia jopa juuri tossa viime kerran tehtävässä.JoneKone wrote:Mitä itelle tulee mieleen, että johonkin tehtävään voisi kokeilla esim. 1-2 erkkari-ryhmää joka liikkuu hekolla ja muut jo valmiiksi asemissa tai rekkakuljetuksien varassa (näitäkin mielestäni ollut).
Nytkin on muutama antanu ihan järkeviä ehdotuksia edelliseen tehtävään. https://armafinland.fi/awats/index.php?page=BT&mid=1107
-
- Posts: 67
- Joined: 01 Apr 2016, 18:38
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Tuli semmoinen mieleen tässä, että minkälaisille tehtäville viikkopelien pitäjät, sekä pelaajat tällä hetkellä kokevat olevan tarvetta tai kaipuuta?
Nyt kun pelaajamäärät lähestyvät jälleen 80, niin suositaanko enemmän TVT-painotteisia, vai vieläkö COTVT:lle on kysyntää?
Entä onko pelimuotoihin tullut uusia mieltymyksiä?
Nyt kun pelaajamäärät lähestyvät jälleen 80, niin suositaanko enemmän TVT-painotteisia, vai vieläkö COTVT:lle on kysyntää?
Entä onko pelimuotoihin tullut uusia mieltymyksiä?
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
COTVT:lle on aina paikkansa, mutta sen toteutus täytyy miettiä huolella. COTVT avaa aivan uusia näkymiä TVT-maailman, kun maaliosastoksi voidaan laittaa pelaajan sijasta AI. Tehtäväideoita langoissa on erittäin hyviä ehdotuksia kuinka AIta voidaan hyödyntää niin, että pelaajan ei esimerkiksi tarvitse vartioida yhtä rakennusta koko pelin ajan, jonka vastustaja jättää hyökkäyssuunnitelmasta pois vaan siellä istuukin tietokone, jonka pelikokemus on aina sama.
[url=steam://friends/add/'.76561197962033881.'][/url]
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
http://www.twitch.tv/berillis
https://www.youtube.com/user/TheBerillis
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Juuri kuten Anssi mainitsi. Kyllä niitä voi tehdä jos se AI laittaa siihen fiksuksi. Mielestäni hyvä esimerkki on Fureanin Cleaning out frini tehtävä jossa puolustaja ensin hyökkää AI:n hallussa pitämään kohteeseen ja sen jälkeen puolustaa sitä normi TVT matsina. Ainakin AAR:ssä näyttää mielenkiintoiselta. Kukaan, ei erityisesti nauti siitä että tulee AI:n aimbottaamaksi eli AI:n sijoittelussa maaston suhteen ja määrässä pitää olla tarkkana?Joonas [kLj] wrote:Tuli semmoinen mieleen tässä, että minkälaisille tehtäville viikkopelien pitäjät, sekä pelaajat tällä hetkellä kokevat olevan tarvetta tai kaipuuta?
Nyt kun pelaajamäärät lähestyvät jälleen 80, niin suositaanko enemmän TVT-painotteisia, vai vieläkö COTVT:lle on kysyntää?
Entä onko pelimuotoihin tullut uusia mieltymyksiä?
"Vihollisen paras ase on oma krh" - Acidizer
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Muutama vanha nostalgia kuva, siitä vähän inspiraatiota tehtäväideoihin
https://www.deviantart.com/tuomaskoivur ... 2-42718636
https://www.deviantart.com/tuomaskoivur ... 1-78714862
https://www.deviantart.com/tuomaskoivur ... 2-86272589
https://www.deviantart.com/tuomaskoivur ... -138316737
https://www.deviantart.com/tuomaskoivur ... -189949236
https://www.deviantart.com/tuomaskoivur ... 2-42718636
https://www.deviantart.com/tuomaskoivur ... 1-78714862
https://www.deviantart.com/tuomaskoivur ... 2-86272589
https://www.deviantart.com/tuomaskoivur ... -138316737
https://www.deviantart.com/tuomaskoivur ... -189949236
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Mikä siinä on, että kun tehtäväntekijä tekee tehtävän -> Siitä annetaan palautetta -> Tehtävä hylätään.
Eikö ihmiset ole tavannut sellaiseen ilmiöön että työ tekijäänsä opettaa? 90% tehtävistä on jollai lailla susia syntyessään tai sitten ne on vain suoranaisia kopioita jostain toisesta tehtävästä eri maastossa/eri joukoilla. Ja mikä pahinta sitten kun yritetään jotain uutta, niin muutos-suunnaksi valitaan se että palataan kohti entistä.
Mieluummin mä pelaisin jotain siistiä missiota johon on nähty paljon vaivaa, kuin jotain ainaisia raakileita tai kopioita.
Jos tuntuu,että tehtävä ei saa huomiota/pelikertoja päivityksien jälkeen niin olkaa hyvä ja kertokaa niistä meille vaikka täällä: https://armafinland.fi/forum/viewforum.php?f=65
Mä voin vaikka peluuttaa jotain huolella tehtyä innovatiivista tehtävää ihan vaan erillisenä eventtinä jos muuten ei tule pelikertoja.
EDIT: ja kuten discordissa sanoin, niin ainakin 70% pelaajien antamista palautteesta on kuraa. Yleensä ne on täysin toimintakelvottomia, sillä ne palautteet on näköalattomia. Mieluumin kannattaa seurata AAR ja videoita tehtävästä. Myös suunnitelman tekjiää kannattaa kuunnella. Niistä saa paljon paremman käsityksen, että miten tehtävä oikeasti toimiikaan.
Eikö ihmiset ole tavannut sellaiseen ilmiöön että työ tekijäänsä opettaa? 90% tehtävistä on jollai lailla susia syntyessään tai sitten ne on vain suoranaisia kopioita jostain toisesta tehtävästä eri maastossa/eri joukoilla. Ja mikä pahinta sitten kun yritetään jotain uutta, niin muutos-suunnaksi valitaan se että palataan kohti entistä.
Mieluummin mä pelaisin jotain siistiä missiota johon on nähty paljon vaivaa, kuin jotain ainaisia raakileita tai kopioita.
Jos tuntuu,että tehtävä ei saa huomiota/pelikertoja päivityksien jälkeen niin olkaa hyvä ja kertokaa niistä meille vaikka täällä: https://armafinland.fi/forum/viewforum.php?f=65
Mä voin vaikka peluuttaa jotain huolella tehtyä innovatiivista tehtävää ihan vaan erillisenä eventtinä jos muuten ei tule pelikertoja.
EDIT: ja kuten discordissa sanoin, niin ainakin 70% pelaajien antamista palautteesta on kuraa. Yleensä ne on täysin toimintakelvottomia, sillä ne palautteet on näköalattomia. Mieluumin kannattaa seurata AAR ja videoita tehtävästä. Myös suunnitelman tekjiää kannattaa kuunnella. Niistä saa paljon paremman käsityksen, että miten tehtävä oikeasti toimiikaan.
Last edited by Bummeri on 04 Nov 2018, 12:56, edited 1 time in total.
Reason: 1
Reason: 1
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
Mä tossa mietin, että minkä takia mä pidin siitä Haariksen hiekkamaa tehtävästä keskiviikkona.
Tehtävässä on ensiksi tarkoitus soluttautua kohteen lähelle. Sitten on tarkoitus tappaa kohteena oleva pääjehu huvilasta. Lopulta tarkoitus on soluttautu pois alueelta. Melko yksinkertaista.
Tavoitteita tahditettiin hienosti selkeillä pelimekaniikoilla:
Jos sinut havaitaan -> QRF lähtee alueelle vahvistamaan salamurhattavan puolustusta/estämään exfillin.
Jos sinulla kestää liian kauan tapaa kohde -> Kohde lähtee karkuun.
Ylläolevat oli yksiselitteisesti kerrottu breiffissä.
Yksinkertaiset 2 mekaniikkaa loi hyvän dynamiikan tehtävään:
Vältä kontaktia viimeiseen asti ettei qrf tule paikalle nopeasti. Jatka liikettä nopeasti kohteelle taistelun alettua ettei kohde pakene. Pidä mielessä oma exfil ja varmista että se onnistuu. Ensin yritettiin mennä piilossa, sitten yhtäkkiä savujen ja muiden turvin pikapikaa kohteelle. Kohteella sitten pohdintaa että miten me helvetti päästään pois kun vihua on joka portilla.
Mun pitää omaan brownouttiin selventää brieffissä,että miten se puolustaja(HAL) toimii erinlaisiin herätteisiin yleensä. Tästä pitää tehdä important osio brefiin. Siinä missiossa on AI mekaniikkoja jotka mä tehtäväntekijänä itse tiesin, ja osasin niiden ympärille toimintaa suunnitella. Muut eivät varmaankaan sen takia osaa sen ympärille suunnitella 15 minuutin aikana.
Hallilla on selkeitä vaiheita ja toimintoja:
- Tiedustelu nopeilla joukoilla tai pienillä osastoilla (autot urilla, TA parit maastossa)
- Vihollisen saartaminen Airmobile joukoilla
- AI heitin ampuu ensin yhden kohdistuksen, sitten tulee tarkka ryöppy päälle
- Tappioita kärsineet vetäytyy kohteille lähipuolustukseen
Tehtävässä on ensiksi tarkoitus soluttautua kohteen lähelle. Sitten on tarkoitus tappaa kohteena oleva pääjehu huvilasta. Lopulta tarkoitus on soluttautu pois alueelta. Melko yksinkertaista.
Tavoitteita tahditettiin hienosti selkeillä pelimekaniikoilla:
Jos sinut havaitaan -> QRF lähtee alueelle vahvistamaan salamurhattavan puolustusta/estämään exfillin.
Jos sinulla kestää liian kauan tapaa kohde -> Kohde lähtee karkuun.
Ylläolevat oli yksiselitteisesti kerrottu breiffissä.
Yksinkertaiset 2 mekaniikkaa loi hyvän dynamiikan tehtävään:
Vältä kontaktia viimeiseen asti ettei qrf tule paikalle nopeasti. Jatka liikettä nopeasti kohteelle taistelun alettua ettei kohde pakene. Pidä mielessä oma exfil ja varmista että se onnistuu. Ensin yritettiin mennä piilossa, sitten yhtäkkiä savujen ja muiden turvin pikapikaa kohteelle. Kohteella sitten pohdintaa että miten me helvetti päästään pois kun vihua on joka portilla.
Mun pitää omaan brownouttiin selventää brieffissä,että miten se puolustaja(HAL) toimii erinlaisiin herätteisiin yleensä. Tästä pitää tehdä important osio brefiin. Siinä missiossa on AI mekaniikkoja jotka mä tehtäväntekijänä itse tiesin, ja osasin niiden ympärille toimintaa suunnitella. Muut eivät varmaankaan sen takia osaa sen ympärille suunnitella 15 minuutin aikana.
Hallilla on selkeitä vaiheita ja toimintoja:
- Tiedustelu nopeilla joukoilla tai pienillä osastoilla (autot urilla, TA parit maastossa)
- Vihollisen saartaminen Airmobile joukoilla
- AI heitin ampuu ensin yhden kohdistuksen, sitten tulee tarkka ryöppy päälle
- Tappioita kärsineet vetäytyy kohteille lähipuolustukseen
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
Re: Yleistä keskustelua tehtävänteosta
"Dataa on saatava." -DataNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi
"Toteutus on pilalla, pelkkää paskaa tilalla." -MyösNummi